تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۹
رییس موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون گفت: استان سیستان و بلوچستان، بیشترین مصرف کننده فرآورده های خونی کشور است.
سیستان و بلوچستان بیشترین مصرف کننده فرآورده های خونی کشور است
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، دکتر «مهتاب مقصودلو» روز سه شنبه در همایش روز پژوهش سازمان انتقال خون ، شیوع بیماری های انعقادی خونی و تالاسمی در این استان را دلیل مهم مصرف زیاد فرآورده های خونی در این منطقه عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: به همین علت است که یافتن فرد سالم اهداکننده مستمر خون در این استان کاری دشوار است. بنابراین امسال طرح «الگوهای برنامه ریزی شده بر راهکارهای جذب و حفظ اهداکنندگان» در سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.
مقصودلو ، «بررسی مقایسه ای اهداکنندگان خون معاف شده به دلیل شاخص های بیماری های منتقل شونده از راه خون» را از دیگر طرح های تصویب شده برای امسال عنوان کرد و افزود: افرادی که به دلیل بیماری از اهدای خون معاف شده اند به روش های مختلف تلاش می کنند تا از این سد عبور و دوباره خون اهدا کنند.
وی در ادامه اظهارداشت: می خواهیم ببینیم چه تعداد از این افراد توانسته اند دوباره وارد سیستم اهدای خون شوند و سازمان انتقال خون تا چه حد توانسته است ، مانع ورود آنها به سیستم شود.
انتهای پیام/ 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcb9sb0.rhb5gpiuur.html
منبع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما