کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشکده صنعت و معدن خاش راه اندازی شد

19 بهمن 1393 ساعت 10:56

دانشكده صنعت و معدن خاش با حضور معاون سياسي-اجتماعي استاندار، رییس دانشگاه سیستان وبلوچستان، علماء و روحانيون، نماینده شهرستان، فرماندار، جمعی از مسئولین و مردم راه اندازي و افتتاح شد.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از تفتان ما،حجت الاسلام محمدحسین میری امام جمعه شهرستان خاش در مراسم راه اندازی این دانشکده با تبریک دهه فجراظهار داشت: افتتاح دانشکده صنعت ومعدن، موجب رشد وشکوفایی و توسعه این شهرستان است.
وی با اشاره با اینکه این شهرستان خاش از منابع طبیعی زیادی برخوردار است، افزود: با توجه به تحریم های ۳۵ ساله توسط دشمنان اسلام شاهد رشد و پیشرفت روز افزون کشوردر زمینه های علمی و فرهنگی هستیم.

IF

مولوی محمد علی شهنوازی امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نیز با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، بیان کرد: فعالیت های نظام در مناطق محروم قابل تقدیر و ستایش است.

IF

معاون سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این مراسم، گفت: دانشگاه زمینه ساز توسعه همه جانبه منطقه است لذا مشارکت برای راه اندازی آن یک ضرورت مهم محسوب می شود.

علی اصغر جمشیدنژاد با بیان اینکه معظل بی سوادی و کم سوادی باید از جامعه محو شود، خاطرنشان کرد: توسعه و رشد جامعه در بالا رفتن قدرت تفکر، تقویت بنیه علمی و آموزشی و کیفیت تحصیلی آن وابسته است.

وی نیز تنها راه نجات منطقه ازآسیبها و ناهنجاری ها توجه به مباحث علمی وآموزشی دانست و برضرورت فراهم کردن زیرساختهای لازم برای داشتن دانشگاههای مطلوب دراین منطقه تاکید کرد.

جمشیدنژاد افزود: دیدمثبت همدلی و حمایت همه جانبه مسئولان به رفع مشکلات علمی فرهنگی آموزشی و پژوهشی منطقه کمک می کند.

وی بیان کرد: یکی ازشاخصه های اصلی پیشرفت هرمنطقه وجامعه درتوسعه مباحث علمی آموزشی وپژوهشی آن است.

وی خاطرنشان کرد: دانشکده صنعت و معدن بعنوان نیاز ضروری شهرستان خاش پتانسیل برجسته ای را در خود جای داده و همچنان جا برای توسعه و پیشرفت دارد.

جمشیدنژاد با تاکید بر رعایت عدالت در جامعه، اذعان کرد: جذب وحمایت از نیروهای تحصیلکرده بومی و پذیرش از صرفاً از طریق آزمون و دادن فراخوان عمومی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا جلوی رانت و ویژه خواری ها گرفته شود.

IF

معاون سیاسی-اجتماعی استاندار اظهار امیدواری کرد: ان شاالله به زودی این دانشکده در جهت رشد و توسعه منطقه به دانشگاه تبدیل شود.

وی بیان کرد: ایجاد پژوهشکده میوه های گرمسیری و نیز پژوهشکده گیاهان دارویی در کنار بهره برداری از ظرفیتهای کشاورزی، صنایع و معادن استان و منطقه در دستور کار است.

سرپرست دانشگاه سیستان وبلوچستان نیز گفت: دانشکده صنعت و معدن شهرستان خاش در اولین سال تاسیس، در سه رشته صنعت، معدن و مهندسی کامپیوتر در مقاطع کاردانی و کارشناسی به تعداد ۶۰دانشجو راه‌اندازی و آغاز به کار می‌کند.

علیرضا بندانی بیان اینکه دانشگاه بخشی از مردم و مردم بخشی از دانشکده هستند، افزود: تعامل و همکاری بین دانشکده و مردم می تواند موجب رشد و توسعه منطقه و دانشگاه بشود.

وی تصریح کرد: وجود منابعی چون کوه تفتان ، کارخانه سیمان وکشت وصنعت خاش چشم انداز و افق روشن برای این دانشگاه است.

بندانی اضهار کرد: هر دانشگاه و مراکز علمی که تاسیس می شود برای رسیدن به بهره برداری مطلوب نیاز به زمان دارد و ما میتوانیم در کمتر از پنچ سال آینده شاهد این بهره برداری به طور چشمگیر باشیم.

IF

وی اذعان کرد: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، دانشگاه زابل، دانشگاه ولایت و مجتمع آموزش عالی سراوان و نیز دانشگاه سیستان و بلوچستان بعد از گذشت چندین سال انتظار از دانشکده به دانشگاه تبدیل شده اند و دانشکده صنعت و معدن خاش نیز به مرور زمان با همت بلند مردم و حمایتهای دولت ارتقاء پیدا می کند.

بندانی ادامه داد: تشکیل انجمن خیریه دانشکده صنعت و معدن خاش برای توسعه مباحث فرهنگی، علمی و آموزشی و کمک به افزایش دانایی و رشد فکری در جامعه ضروری است.

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اگر می خواهیم از لحاظ علمی در کشور و منطقه مطرح شویم باید دانشجویان و فاروغ التحصیلان خود را در بازار کار پرورش دهیم.

حمید رضا پشنگ بیان کرد: با ایجاد کارآفرینی و جذب نیرو توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان می توان به قطب علمی کشور کمک کرد.

IF

وی خاطر نشان کرد: جذب نیروی اقتصادی باید در چار جوب عدالت اجتماعی باشد و استخدام افراد بدون وابستگی به هیچ گروه و قشر خاصی در شرایط مساوی باتوجه به سهمیه مناطق بومی صورت پذیرد.

پشنگ با اشاره به پروژه انتقال آب شرب شهرستان خاش، اذعان کرد: ان شاالله بزودی پروژه خط انتقال آب شرب این سد به صورت بیوتی یعنی خرید تضمینی و به این صورت که سرمایه گذار آب را تهیه می کند و دولت نیز این آب را از سرمایه گذار خریداری کرده و سپس به مردم می فروشد، را عملیاتی خواهیم کرد.

فرماندار خاش نیز در ادامه بیان کرد: شهرستان خاش از ظرفیتهای بالقوه ای در مبحث صنعت و معدن بر خوردار بوده و وجود یک دانشگاه و مرکز آموزش عالی می تواند به بخش زیادی از نیازهای جامعه پاسخ بدهد.

محمداکبر چاکرزهی خاطرنشان کرد: راه اندازی این واحد فرهنگی و علمی و آموزشی بعنوان آرزوی دیرینه ی مردم شهرستان خاش به شمار می آید.

IF

وی با اشاره به پیگیری های مستمر بخشدار مرکزی، نماینده مردم خاش در مجلس، مسئولان استانی و محلی، شوراها و معتمدان برای ایجاد این دانشکده، گفت: خوشبختانه علیرغم وجود کار شکنی های متعدد افراد مغرض ،رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با راه اندازی آن در شهرستان خاش موافق هستند.

چاکرزهی ادامه داد: فعالیت فرهنگی، علمی و آموزشی دانشگاههایی مانند پیام نور، سلامت، دانشگاه آزاد و صنعت و معدن در شهرستان خاش با رشته های متنوع و متناسب با نیاز منطقه می تواند به توسعه و بهبود شاخصهای پیشرفت شهرستان کمک کند.

وی اظهار کرد: طرح توسعه دانشکده صنعت و معدن خاش نیز در دستور کار دولت بوده و فضاهای جدید آموزشی و اداری آن در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ساخته می شوند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاه صنایع دستی بانوان برپا شد.

 انتهای پیام/4382


کد مطلب: 65076

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/65076/دانشکده-صنعت-معدن-خاش-راه-اندازی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir