کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول اطلاع رسانی نهمین یادواره شهدای تاسوکی:

شهرستان نیمروز میزبان نهمین یادواره شهدای تاسوکی می شود

2 اسفند 1393 ساعت 10:09

مسئول اطلاع رسانی نهمین یادواره شهدای تاسوکی گفت: همزمان با آخرین پنجشنبه سال 93، نهمین یادواره شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم شهرستان نیمروز برگزار می‌شود.


مهدی لکزایی در گفت و گو با خبرنگار ایثار و شهادت عصر هامون با بیان اینکه این مراسم از سنت‎های حسنه به یادگار مانده از سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج حبیب لک‌زایی رئیس هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان نیمروز است، اظهار داشت: نهمین سال‌گشت شهیدان روحانی و شهدای مظلوم فاجعه تروریستی تاسوکی و شهدای شهرستان نیمروز پنجشنبه 28 اسفندماه ساعت 14 در محل گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان نیمروز با حضور خانواده معظم و والامقام شهدا، علمای شیعه و سنی، میهمانان مدعو، مسئولین، بسیجیان و امت ولایتمدار و شریف استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی است که امروزه با توجه به دغدغه‎های فرهنگی مقام معظم رهبری باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه و تاکید قرار بگیرد، افزود: در این مراسم از آخرین آثار منتشره درباره شهدای منطقه که توسط موسسه فرهنگی هنری عرشیان کویر تاسوکی تهیه و چاپ شده است، رونمایی خواهد شد.
لکزایی بیان کرد: در این مراسم آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و یادگار هشت سال دوران دفاع مقدس حضور دارند و سخنرانی خواهند کرد.
گفتنی است، 25 اسفند ماه سال 1384 اعضای گروهک تروریستی جندالشیطان با راهبندی در محور زابل زاهدان، بیش از 20 تن از مردم بی‌گناه منطقه را شهید و چند نفر را مجروح کردند و تعدادی را به گروگان گرفتند. 
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 65497

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/65497/شهرستان-نیمروز-میزبان-نهمین-یادواره-شهدای-تاسوکی-می-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir