تاریخ انتشار :شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۶
علمای اهل تسنن سیستان و بلوچستان با محکوم کردن شهادت چپل هیل اعلام کردند: آمریکا نماد حمایت از افراطی گری و نقض حقوق بشر در جهان است.
حقوق بشر آمریکایی شعاری پوچ و بی مفهوم است/ جنایت چپل هیل نماد نقض فاحش حقوق بشر در آمریکا است
حقوق بشر آمریکایی شعاری پوچ و بی مفهوم است/ جنایت چپل هیل نماد نقض فاحش حقوق بشر در آمریکا است
به گزارش خبرنگار سیاسی عصر هامون، علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در گفت و گویی با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن ابراز انزجار از بی توجهی دولت آمریکا در قبال جنایت کشته شدن سه مسلمان آمریکایی توسط یک افراط گرای نژادپرست این عملکرد آمریکا را نماد حمایت از افراطی گری و نقش حقوق بشر در جهان خواندند که در ذیل گزیده ای از این گفت و گو را می خوانید:

چپل هیل نماد حمایت آمریکا از افراط‌گرایی
مولوی عبدالغنی دهانی مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی عصر هامون با محکوم کردن حادثه (چپل هیل) آمریکا و به شهادت رساندن سه جوان مسلمان به دست مزدوران آمریکایی ،گفت: بی توجهی دولت آمریکا در قبال جنایت کشته شدن سه مسلمان آمریکایی توسط یک افراط گرای نژادپرست مشابه بی تفاوتی آن در قبال جنایات داعش در سوریه است.
وی افزود: این حرکت نوعی بی حرمتی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر از سوی دولتمردان غاصب غربی و از جمله آمریکا است و نشان از خصلت دو گانگی آمریکا در قبال جهان اسلام دارد.
مولوی دهانی با بیان اینکه دولت آمریکا به نوعی می خواهد دموکراسی را به جهان امروزی هدیه بدهد، بیان کرد: دولت آمریکا تنها ادعای حقوق بشر می کند اما وقتی اتفاقی در کشورش برای یک مسلمان می افتد هیچ واکنشی نشان نمی دهد.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان ادامه داد: ما هیچ انتظاری از دشمن مسلمانان نداریم چرا که این کشور ها خود به دنبال اسلام هراسی در جهان هستند و پشت پرده این واکنش ها و اقدامات نیز خود آنها هستند.
وی با بیان اینکه مسلمانان تروریست نیستند، اضافه کرد: اگر یک مسلمان چنین عملی را مرتکب می شد این موضوع را در رسانه های خود نه تنها بزرگ می کردند بلکه تا ماه ها این خبر از سوی رسانه های غربی انعکاس داده می شد.

شعار حقوق بشر در آمریکا شعاری پوچ و بی مفهوم است
مولوی رئیسی یکی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان در گفت و گو با عصر هامون شعار حقوق بشر در آمریکا و کشورهای هم پیمانش را شعاری پوچ و بی مفهوم دانست و اظهار داشت: دنیای غرب با شعار دادن های توخالی حقوق بشر، این موضوع مهم جهانی را زیر پا می گذارد و نگاهی به کشتار بی رحمانه مردان ،زنان و کودکان مظلوم مسلمان نمی کند.
وی با بیان اینکه تروریست از دامن غرب و بویژه آمریکا و اسرائیل پرورش می یابد، گفت: غرب و کشورهای حامی آن امروز با به راه انداختن تبلیغات گوناکون علیه اسلام و مسلمین، کشورهای مسلمانان را به تروریستی بودن محکوم می کنند که این موضوع خودش جای بسی تأمل دارد.
مولوی رییسی اضافه کرد: اگر حتی یک سگ در آمریکا بمیرد رسانه های غربی چندین روز در این خصوص مانور می دهند تا خود را دلسوز و مدافع حیوانات نشان دهند اما در قبال کشتار مسلمانان تنها سکوت می کنند چرا که دست اندر کار اصلی این کشتار خود آمریکا است.
وی ادامه داد: اگر این موضوع توسط یک مسلمان صورت می گرفت تمام رسانه ها ی غربی با انعکاس آن سعی در اسلام هراسی و نمایش چهره خشن از اسلام در فضای عمومی می کردند اما در این مورد که خود باعث آن هستند سکوت کرده اند.

مسلمانان با وجود رهبری بصیر و فرزانه بیدار هستند
مولوی قاضی امام جمعه اهل سنت فنوج در گفت و گو با عصر هامون با بیان اینکه غرب باید بداند با ترور مسلمانان و به شهادت رساندن انسانهای معتقد به دین اسلام جز خفت و خواری چیزی عایدش نخواهد شد، بیان کرد: دشمن باید بداند که شهادت مایه افتخار برای مسلمان است و اگر آحاد مسلمانان را یک به یک از زمین بردارد دست از دین و اعتقاد خود بر نخواهند داشت.
وی ادامه داد: آمریکا همواره سعی کرده خود را مدافع حقوق بشر نشان دهد و به روش های مختلف سعی در اسلام هراسی داشته است تا چهره اسلام را خدشه دار کند اما مسلمانان با وجود رهبر بصیر و فرزانه ای چون مقام معظم رهبری بیدار هستند.
مولوی قاضی تصریح کرد: چندی پیش یکی از علمای بزرگ اهل سنت جهان گفته بود کاش رهبری با این درایت و بصیرت رهبر کل جهان اسلام می شد.
وی با تأکید بر اینکه دنیای غرب نه تنها علیه تروریست نیست بلکه خودش ترویست به دنیا صادر می کند، گفت: امروز پشتیبانی غرب و در صدر آن آمریکا از گروههای تروریستی در منطقه خود نوعی اعمال ضد حقوق بشری است که همه جهانیان آن را می بینند و خودشان آن را انکار می کنند.
وی با بیان اینکه آمریکا در حادثه چپل هیل تنها سه نفر را شهید نکرده است بلکه میلیون ها مسلمان را شهید کرده، افزود: دنیای غرب به دلیل اینکه دین مقدس اسلام در جهان جایگاهی والایی دارد دست به حمله های از پیش طراحی شده و تروریستی به نام مسلمانان و برای مخدوش کردن این دین بزرگ در جهان می زند.

جنایت چپل هیل نماد نقض فاحش حقوق بشر در آمریکا است
مولوی کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با عصر هامون بیان کرد: جنایت چپل هیل که نماد نقض فاحش حقوق بشر در آمریکا است.
وی تاکید کرد: بی‌تفاوتی دولت آمریکا و تاخیر باراک اوباما در محکوم کردن جنایت چپل هیل مشابه بی‌تفاوتی آن به جنایات گروه‌های تکفیری در مناطق مختلف جهان عرب از جمله سوریه است.
 وی با بیان اینکه برخی کشور های مسلمان نباید نفت در اختیار این ملعون بگذارند، افزود: آمریکا و اروپا همواره سعی کرده اند مسلمانان را تضعیف کنند لذا می طلبد که مسلمانان همه با هم متحد باشند و در مقابل این ستمگران ایستادگی کنند.

آمریکا با اسلام هراسی سعی دارد بر جنایات خود سرپوش بگذارد
مولوی احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با عصر هامون افزود: آمریکا و حامیان آمریکا همواره خود را مدافع حقوق بشر و آزادی می دانند و به بهانه این عناوین بر علیه مسلمانان تبلیغات سوء به راه می انداختند و اسلام را مکتبی وحشی می خواندند اما اکنون دست آنها برای همه جهان رو شده است و همه می دانند که شعار های آمریکا تنها شعار هایی پوچ و بیهوده است.
وی بیان کرد:  آمریکا با اسلام هراسی در جهان سعی دارد بر جنایات خود در نقاط مختلف جهان سرپوش بگذارد.

غرب، بزرگترین ناقض حقوق بشر است
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در همین خصوص در گفت و گو با زاهدانه اظهار داشت: مشکل اساسی جهان در حال حاظر اقدامات ضد بشری است که اسرائیل و آمریکا انجام می‌دهند و با سکوت رسانه‌ها به راحتی از کنار این موضوع می گذرند.
وی با اشاره به حمایت غربی‌ها از تروریسم، گفت: سکوت رسانه های غربی در برابر به شهادت رساندن سه شهید دانشجوی مسلمان آمریکایی "چپل هیل " نشانه حمایت آنها از تروریست است.
وی گفت: آمریکا و اسرائیل با اقدامات تروریستی دو هدف را دنبال می‌کند؛ یکی ایجاد اختلاف میان مسلمانان و دیگری اختلاف افکنی میان مسلمانان و مسیحیان که باید با این اندیشه تروریستی برخورد شود و کشورهای حامی حقوق بشر در برابر این اقدامات سکوت نکنند.
وی افزود: وظیفه اصلی رسانه ها نشان دادن واقعیت است اما رسانه های غربی دفاع مسلمانان در برابر تجاوزات استکبار را تروریست می خوانند اما در برابر جنایات خود به راحتی سکوت می کنند.
 
 وزارت امور خارجه، انزجار ملت ایران را به آمریکا اعلام کند
مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان نیز در گفتگو با زاهدانه، با اشاره به عملکرد ناعادلانه آمریکایی‌ها در قبال کشتار دانشجویان مسلمانان خاطرنشان کرد: عملکرد دولت و رسانه‌های آمریکایی تبعیض‌آمیز است؛ آنها در موارد مختلف در ضایع شدن حقوق مسلمانان شریک هستند و نباید از آنها انتظار داشت که در برابر چنین ظلم‌هایی که به مسلمانان می‌شود، واکنش نشان دهند؛ آنها فقط تظاهر به یاری مسلمانان می‌کنند.
وی ادامه داد: غربی‌ها فقط به دنبال منافع خود هستند؛ در طول تاریخ نیز این ادعا ثابت شده است؛ برای مثال، مشاهده کردیم که آنان در تشکیل ائتلاف بر ضد داعش صادق نبودند؛ حال نیز مانور دادن روی حادثه کشته‌شدن سه دانشجوی مسلمان در آمریکا برای آنها خطرناک بوده و منافع آنها را به تزلزل درآورده است.
امام جمعه اهل سنت سراوان عنوان کرد: آمریکا ثابت کرده که دشمن اسلام است. امروزه مسلمانان جهان باید هویت پلید آن را شناخته و در قبال اعمال غیر انسانی آن موضع بگیرند؛ تبعیض و تحقیری که صورت می‌گیرد، باید از سوی کشورهای اسلامی محکوم شود.
مولوی ساداتی درباره موضع دیپلماتیک کشورمان افزود: وزارت امور خارجه کشورمان باید قاطعانه در مسئله شهادت دانشجویان مسلمان در آمریکا ورود کند؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی کشورهای اسلامی وظیفه سنگینی بر عهده دارد و نباید از این قضایا به سادگی عبور کند؛ دشمنان باید بدانند که ما در برابر اهانت‌های آنان سکوت نخواهیم کرد؛ همانطور که در قبال توهین روزنامه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم سکوت نکردیم.
 
مولوی حبیب الله سالارزهی، مدرس حوزه علمیه اهل سنت تعلیم القرآن، در گفتگو با زاهدانه بیان کرد: برای مردم دنیا ثابت شده که آمریکا پشت پرده تمام ترورها و کشتارهای جهان قرار دارد؛ آنها برای اینکه به اسلام لطمه بزنند و افکار عمومی را از اسلام بترسانند، به هر کاری دست می‌زنند.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت تعلیم القرآن با عنوان اینکه مقامات آمریکایی فقط ادعای حقوق بشر می‌کنند؛ گفت: این سه دانشجوی مسلمان چه گناهی داشتند که در ملأ عام به شهادت رسیدند؟! این چه نشانه‌ای از حقوق بشر است؟! غربی‌ها باید بدانند که مسلمانان چهره پرفریب و حیله آنان را شناخته‌اند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید بیدار باشند و اینگونه جنایات را محکوم کنند و اعتراض خود را به شکل‌های گوناگون از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به جهان اعلام کنند؛ دانشجویان مسلمان نیز می‌توانند به نحوی شایسته موضع خود را نشان دهند. همچنین وزارت امور خارجه کشورمان نیز باید به نحوی شایسته، انزجار ملت ایران را به مقامات غربی منتقل کند.

مولوی عبدالرشید شه‌بخش امام جمعه اهل سنت زابل نیز در گفتگو با زاهدانه در واکنش شهادت سه دانشجوی مسلمان گفت: امروزه تفاوت ادعای آمریکایی‌ها با عمل‌شان برای همگان مشخص است؛ آنها فقط به دنبال منافع خود بوده و به هیچ وجه برای‌شان انسان و انسانیت اهمیت نداشته است؛ اگر یک فرد غیر مسلمان به جای دانشجویان مسلمان کشته‌ می‌شد، با به راه انداختن یک جو رسانه‌ای سنگین، زمین و زمان را به هم می‌دوختند.
وی افزود: کدام انسان است که جان خود را دوست نداشته باشد؟! مگر فقط آمریکایی‌ها به جان خود علاقه دارند؟! خداوند در قرآن کریم هر انسان را با کرامت می‌داند؛ لذا رفتار و سابقه آمریکا مشخص است و نباید از آنها انتظاری داشت.
امام جمعه اهل سنت زابل اشاره کرد: کشورهای اسلامی وظیفه دارند که با صراحت موضع خود را درباره شهادت سه دانشجو که مظلومانه کشته شدند اعلام کنند. وزرات امور خارجه نباید در مقابل این حرکت شنیع سکوت اختیار کند بلکه از راه‌های دیپلماتیک خشم جمهوری اسلامی را اعلام کند.

انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcbwab0.rhbs9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما