کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آنچه در برنامه 90 گذشت؛

از جدال لفظی مدیران تا دستمزد 10 میلیاردی مربیان پرسپولیس!

1 ارديبهشت 1394 ساعت 10:43

برنامه این هفته 90 در حالی روی آنتن رفت که جدال لفظی قائم مقام باشگاه پرسپولیس با مدیرعامل این باشگاه، بخش زیادی از زمان این برنامه را به خود اختصاص داد.


به گزارش سرویس ورزشی عصر هامون به نقل از راه دانا، برنامه دوشنبه شب 90 با این سئوال که "محبوب‌ترین بازیکن دو دهه از بین بازیکنان عنوان شده چه کسی است؟" روی آنتن رفت و شش بازیکن یعنی اشکان دژاگه، خداداد عزیزی، رضا قوچان نژاد، جواد نکونام، محرم نویدکیا و وحید هاشمیان برای آن در نظر گرفته شده بود.

عادل فردوسی پور تاکید کرد که این گزینه ها برای این انتخاب شده اند که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس ندارند و یا مدت حضورشان در این دو تیم کم بوده است.

بیش از یک میلیون و 750 هزار نفر در مسابقه پیامکی این هفته شرکت کرده بودند که خداداد عزیزی با کسب 47 درصد آرا، از میان شش بازیکن یادشده به عنوان محبوبترین بازیکن انتخاب شد. دژاگه با 16 و نکونام با 13 درصد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

- پس از آن گزارشی از مرحوم عارف قلی زاده پیشکسوت باشگاه استقلال که هفته گذشته از دنیا رفته بود، پخش شد.

* کارشناسی داوری

مسعود مرادی کارشناس داوری برنامه این هفته بود. مرادی تایید کرد که داور بازی تراکتورسازی تبریز در هفته گذشته تغییر کرده و در واقع فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران انتخاب داور از سوی دپارتمان را وتو کرده بود.

مرادی همچنین یکی از تصمیمات داور در بازی پرسپولیس با سپاهان را نادرست دانست. به اعتقاد مرادی، بازیکن سپاهان روی مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس در محوطه جریمه مرتکب خطا شده بود و داور باید ضمن اعلام یک ضربه پنالتی به سود سرخپوشان، مدافع سپاهان را اخراج می کرد.

همچنین به اعتقاد مرادی تصمیم کمک داور بازی برای آفساید اعلام کردن گل مهدی شریفی به پرسپولیس درست بوده است.

* جدال لفظی مدیران پرسپولیس

در ادامه برنامه به اتفاقات و تغییر و تحولات فراوان در باشگاه پرسپولیس رسیدگی شد. طبق آمار از یک سال پیش تا امروز پرسپولیس 6 مدیرعامل و نفر اول در باشگاه تغییر داده که این آمار بی‌سابقه بوده است. با اعلام فردوسی‌پور تمام اعضای کادر فنی پرسپولیس از ابتدای فصل تا کنون بیش از 10 میلیارد تومان دریافتی   این مبلغ 2 برابر قرارداد سالیانه کی‌روش با فدراسیون فوتبال کشورمان بوده است.

محمدحسین نژادفلاح قائم مقام باشگاه پرسپولیس به صورت همزمان با حمیدرضا سیاسی مدیرعامل مستعفی این باشگاه روی خط تلفنی آمدند و دقایقی برنامه را تحت تاثیر قرار دادند.

سیاسی تاکید کرد که با وجود بازداشت چندماهه اش، سوءت پیشینه ندارد و ادامه کارش در پرسپولیس مانعی ندارد.

همچنین نژادفلاح با انتقاد از سیاسی، حمایت هیات مدیره از وی را زیر سئوال برد و گفت: «وقتی هیات مدیره مرا به عنوان قائم مقام انتخاب کرد، اختیارات کامل را به من داد. پس اولین کار حقوقی باید این می‌بود که هیات مدیره مرا برکنار کند در حالی که سیاسی هم به باشگاه برگشته است.»

سیاسی در لابه‌لای صحبت هایش به توضیح درباره دلایل بازداشتش پرداخت و به مشکلاتش با اسپانسر و همچنین سفرش به اسپانیا و باشگاه رئال مادرید اشاره کرد که در این هنگام فردوسی پور از وی خواست به این موضوع که امنیتی است، ورود نکند.

قائم مقام پرسپولیس هم در پاسخ به این سئوال که حضور شما در این باشگاه به خاطر مسائل سیاسی و نزدیک بودن به انتخابات است، تاکید کرد: «شما چرا به مقداد نجف نژاد توجه نمی کنید. ایشان چه زمانی رئیس هیات مدیره استقلال شد؟ مگر می شود به او نگاه نباشد و به من این نگاه باشد؟»

نژادفلاح در پایان حضورش در انتخابات بعدی مجلس را تایید و تکذیب نکرد و گفت: «نظر من در این باره نه مثبت است نه منفی. اجازه بدهید سیاسی صحبت نکنم!»

- در قسمت بعدی بازی ذوب‌آهن و نفت تهران آنالیز شد که اعلام شد در این بازی بیش از 700 پاس رد و بدل شده و 20 موقعیت گل ایجاد شده است.

- حرکت عجیب یکی از لیدرهای ملوان پیش از بازی با استقلال به تصویر درآمد که او دو شال ملوان را به تور دروازه‌ها گره زده بود و این حرکت این لیدر به جادو و جنبل تشبیه شد!

* میهمان ویژه برنامه

رامین رضائیان مدافع ملی پوش راه آهن میهمان حضوری برنامه بود و درباره شروع دوران فوتبال و حضورش در تیم ملی صحبت هایی انجام داد.

* بررسی وضعیت لیگ برتری شدن فولاد نوین

علیرضا اژدری‌نژاد، مدیرعامل باشگاه فولادنوین اهواز در مورد صعود تیم فوتبال فولاد نوین اهواز به لیگ برتر اظهار داشت: «پس از صعود به لیگ برتر از فردا جلسات خود را برای حضور در لیگ برتر آغاز می‌کنیم تا فولاد نوین اهواز در فصل آینده در لیگ برتر حضور پیدا کند. البته متولی تیم ما کارخانه فولاد خوزستان است.»

وی در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود از طرف افرادی با بازیکنان فولاد نوین تماس‌هایی گرفته شده، خاطرنشان کرد: «این اتفاقات در هفته‌های پایانی رخ می‌دهد، چند روز پیش هم شخصی با یکی از بازیکنان ما تماس می‌گیرد و می‌گوید می‌خواهیم فصل آینده مس کرمان را قدرتمند ببندیم.»

 

اژدری‌نژاد ادامه داد: «آن شخص خودش را عسگری معرفی کرده و گفته می‌خواهیم فصل بعد مس کرمان را قدرتمند ببندیم، ما شماره این فرد را به حجت‌الاسلام علیپور دادیم تا به این مسئله رسیدگی کند.»

 

غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم روی خط برنامه آمد و درباره حضور همزمان فولاد خوزستان و فولاد نوین در لیگ برتر گفت: «باید مدیریت، اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه فولاد نوین با فولاد خورستان از هم جدا باشد که این اتفاق رخ داده است.»

 

وی ادامه داد: «همچنین باید منابع مالی این دو باشگاه هم از هم جدا باشد که فعلاً اینطور نیست، اگر این اتفاق رخ بدهد آن‌وقت فولاد نوین می‌تواند فصل آینده در لیگ برتر شرکت کند. البته باید توجه داشت که حتی سهام‌داران باشگاه‌های فولاد خوزستان و فولاد نوین اهواز هم نباید با هم مشترک باشند. طبق قانون یک شرکت نمی‌تواند همزمان در یک لیگ دو تیم داشته باشد.»

 

رئیس مسابقات سازمان لیگ در خصوص تماس مشکوکی که با یکی از بازیکنان فولاد نوین گرفته شده، اظهار داشت: «مسلماً این مسئله را به صورت جدی دنبال و پیگیری می‌کنیم.»

انتهای پیام/9031


کد مطلب: 67566

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/67566/جدال-لفظی-مدیران-دستمزد-10-میلیاردی-مربیان-پرسپولیس

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir