تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۸
سپاه پاسداران سیستان وبلوچستان از ابتدای تاسیس در تمامی عرصه های مختلف همواره پیشتاز بوده و بدون در نظر گرفتن موانع و مشکلات، با سعی و تلاش مضاعف، موفقیت های چشمگیری در اجرای ماموریت ها داشته است.
از ویزیت بیش از هزار نفر در بیمارستان های صحرایی تا بازسازی 300 روستا در اردوهای جهادی
از ویزیت بیش از هزار نفر در بیمارستان های صحرایی تا بازسازی 300 روستا در اردوهای جهادی
به گزارش خبرنگار سیاسی عصر هامون، مجموعه مردمی و مقدس سپاه و بسیج از ابتدای تشکیل تاکنون همواره در اجرای فرامین ولی امر مسلمین با ایمان، تقوا، ایثار، اخلاص و عمل به هنگام پیشقدم بوده و تمام تلاش خود را در جهت اجرایی شدن منویات ولایت به کار بسته است.
مجموعه سپاه پاسداران در تمامی عرصه های مختلف همواره پیشتاز بوده و بدون در نظر گرفتن موانع و مشکلات، با سعی و تلاش مضاعف، موفقیت های چشمگیری در اجرای ماموریت ها داشته است.
در عرصه جنگ سخت و دفاع مقدس تقدیم هزاران شهید، جانباز و ایثارگر، شاهدی بر ولایتمداری و ولایت پذیری این نهاد مقدس است و در عرصه جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی نیز به عنوان سربازان خط مقدم، مردانه تلاش و کوشش همه جانبه نموده اند.
سپاه پاسداران سیستان و بلوچستان همواره در خط مقدم فعالیت های فرهنگی، جنگ نرم، اقتصادی و امنیتی حضور چشمگیری دارد از جمله اقداماتی که سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در آن نقش به سزایی داشته است مسائل امنیتی و محرومیت زدایی از سطح استان است.
از آنجایی که استان سیستان و بلوچستان از استان های محروم کشور است که همواره با کمبودها و مشکلاتی روبرو است که وجود این کمبودها بسیاری از اهالی این مناطق را با دشواری روبرو کرده است.
در سال های اخیر اردوهای جهادی دانشجویی به منظور سازندگی و محرومیت‏‌زدایی و تاسیس بیمارستان های صحرایی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان باعث رفع بسیاری از محرومیت ها در این نقطه کشور شده است و گامی بسیار مهم در رفع محرومیت از این مناطق محسوب می‏‌شود.

اعزام 18 تیم جهادی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان
علی اکبر جعفری مسئول جهاد سازندگی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی عصر هامون با اشاره به اردوهای جهادی برگزار شده از سوی بسیج سازندگی در مناطق محروم اظهار داشت: در نوروز ۱۳۹۴ دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه طلاب قم، دانشگاه شیراز، 2 دانشگاه از اصفهان و یک دانشگاه از تهران برای ارائه خدمات عمرانی، بهداشتی در مانی، فرهنگی و علمی در سیستان و بلوچستان حضور داشتند.
وی افزود: در ایام نوروز ۱۳۹۴ شش گروه از دانشگاه های مختلف و 12 گروه دانشجوی بومی به مناطق محروم سراسر استان اعزام شدند.
مسئول جهاد سازندگی استان با اشاره به چگونگی شناسایی مناطق محروم گفت: یک ماه قبل از آغاز اردوها تیم شناسایی به مناطق مختلف استان سفر می کنند و مناطقی که نیازمند انجام خدمات عمرانی  و فرهنگی بهداشتی است را شناسایی و نیازسنجی می کنند.
جعفری با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در اردو های نوروز ۹۴ بیان کرد: در نوروز ۹۴ تیم های جهادی در مناطق مختلف استانها بیشتر در حوزه فرهنگ سازی، عمرانی، بهداشتی، ورزشی و هنری فعالیتهایی را انجام دادند.
وی تصریح کرد: در حوزه عمرانی ساخت مدرسه، خانه معلم، سرویس بهداشتی، تسطیح زمین، خدمات رسانی، ساخت خانه محروم، دیوار کشی و آب رسانی انجام شد و در حوزه بهداشت نیز با حضور درمناطق محروم ایرانشهر و سیب و سوران فعالیت های درمانی و پزشکی از جمله دندانپزشکی را انجام دادند.

ویزیت رایگان بیش از 800 هزار  نفر در 17 بیمارستان صحرایی استان
قاسم حسن زاده مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصر هامون افزود: تاکنون نزدیک به 820 هزار نفر از خدمات ارائه شده در 17 بیمارستان صحرایی راه اندازی شده در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بهره مند شدند.
وی اظهار داشت: ارزش کل هدمات هر بیمارستان صحرایی اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان می باشد.
حسن زاده ادامه داد: این بیمارستان های فوق تخصصی شامل بخش های درمانی قلب، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، ارتوپدی، زنان و زایمان، اتاق عمل و عمومی مردان و زنان است.
مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه بیان کرد: کادر درمانی این بیمارستان ها علاوه بر خدمات پزشکی، آموزش کمک های اولیه و مشاوره پزشکی را نیز به مردم مناطق محروم ارائه می دهند.

سپاه پاسداران نقش برجسته ای در امنیت مرز دارد
مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان ضمن اشاره به نقش برجسته سپاه در تامین امنیت مرز ها اظهار داشت: نقش سپاه پاسداران در تامین امنیت مرزها کاملا برجسته و مشهود می باشد و با حضور مقتدرانه نیروهای سپاه دیگر مرز مامن امنی برای تروریست ها نمی باشد.
وی بیان کرد: وجود امنیت یک نعمت بزرگی برای ما می باشد که با چنانچه خدای ناکرده امنیت وجود نداشته باشد زندگی برای ما سخت خواهد شد.
مولوی ساداتی افزود: ما مردم باید در تامین امنیت با مرزبانان همکاری بکنیم چونکه تامین امنیت به نفع خود ما می باشد .
امام جمعه اهل سنت سراوان در پایان گفت: خدا را شکر به برکت جمهوری اسلامی ایران امروز ما از نعمت امنیت و ارامش بهره مند هستیم و با خیال راحت و بدون هیچ گونه دغدغه ای به زندگی می پردازیم.

از دیگر فعالیت های سپاه پاسداران سیستان و بلوچستان اعزام دانش آموزان و دانشجویان به اردوهای راهیان نور برای خودسازی و درک رشادتهای شهیدان است.

اعزام بیش از 10 هزار نفر به اردوهای راهیان نور در سال 93
سرهنگ عزیزالله صباحی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج سپاه سلمان راهیان نور را فرصتی برای خودسازی و درک رشادتهای شهیدان برشمرد و اظهار داشت: در سال 93 بیش از 10 هزار نفر در مناطق عملیاتی دفاع مقدس شمال غرب و جنوب کشور حضور یافتند این در حالی است که سهمیه اختصاصی استان  8000 نفر بوده است.
وی افزود: به حول و قوه الهی و عنایات حضرت ولی عصر(عج) و همچنین نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند "برنامه ریزی راهیان نور به نحوی باشد که زیارت با معرفت صورت پذیرد"  اعزام کاروانهای راهیان نور استان با حضور بسیجیان انجام شد.
وی اضافه کرد: طی شش ماهه اول سال 93 در قالب قشر محلات و نخبگان با اعزام 18 مرحله ای؛  بیش از 2 هزار بسیجی به مناطق عملیاتی غرب کشورسفر کردند.
سرهنگ صباحی سفرهای راهیان نور را حرکت عظیم فرهنگی در راستای ترویج ارزش‌های عاشورایی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت خواند و اذعان داشت: در همین راستا بیش از 5 هزار و 200 دانش آموز از فضای معنوی سرزمین های نور بهرمند شدند.
مسئول سازمان اردویی سپاه سلمان با تاکید بر اینکه انتقال ارزش‌ها به نسل سوم و چهارم انقلاب افزایش بصیرت و ولایتمداری را در پی خواهد داشت خاطر نشان کرد: کاروانهای دانش آموزی از مهرماه  93  طی 19 مرحله و در قالب 109 دستگاه اتوبوس اعزام شدند.
وی بیان داشت: از این تعداد 2900 دانش آموز پسر و بالغ بر 2150 نفر دانش آموز دختر بودند.
صباحی با تاکید بر استقبال چشمگیر آحاد مردم از مناطق عملیاتی کشور اضافه کرد: از نیمه دوم اسفندماه  93 تا پایان تعطیلات نوروز بیش از 800 نفر اعم از اقشار مختلف مردم، خانواده های پاسدار، بسیجیان و پیشکسوتان از مناطق عملیاتی جنوب دیدن کردند.
وی یادآور شد: ترویج روحیه شهادت طلبی و دفاع از میهن اسلامی به ویژه برای کارکنان جدیدالورود و نیز خانواده‎های کارکنان سپاه از دستاوردهای ارزنده سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور است.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcfxtdv.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما