کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی از مشکلات کارگران؛

کارگرانی که گرسنه سر بر بالین می‌گذارند

30 ارديبهشت 1394 ساعت 11:05

کارگران شهرداری نیکشهر 7 ماه است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده و فقر و نداری آنها را به ستوه آورده، به طوریکه برای امرار معاش روزمره دچار مشکل هستند.


به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، کارگران شهرداری نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان بیش از 7 ماه است حقوق معوقه، عیدی و پاداش و... ندارند و حتی کسانی که بازنشست شده‎اند در رویای پرداخت حق بازنشستگی هستند، هر روز با پای پیاده به دفتر ائمه جمعه و مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار نیکشهر و نماینده مجلس چابهار و ایرانشهر مراجعه می‌کنند، اما همچنان مطالبات و حق و حقوق آنها پرداخت نمی‌شود.
فقر و نداری کارگران را به ستوه آورده، به طوریکه برای امرار معاش روزمره دچار مشکل هستند.
خبرنگار فارس از شهردار نیکشهر و اعضای شورای شهر مشکلات کارگران را جویا شده است که شهردار با تایید اظهارات کارگران و فقر و نداری آنها می‎گوید: فقر و نداری کارگران را قبول دارم، ولی اعتباری ندارم که مطالبات بیش از یک میلیارد تومانی معوقات کارگران و بدهی به مغازه‌های سطح شهر و کارهای عمرانی در حال انجام را پرداخت کنم.
عبدالله میربلوچزهی می‎افزاید: اگر منابع و درآمد و یا کمکی به شهرداری شود، اولویت با پرداخت حقوق کارگران و رفتگران است، ولی در عین حال کم‌کم هر ماه معوقات را در دستور پرداخت قرار خواهم داد.  
رئیس شورای اسلامی شهر نیکشهر نیز می‎گوید: وضعیت کارگران در دوره چهارم شوراهای اسلامی بهتر است و خیلی از مشکلات بیمه‌ای و پرداخت حقوق بهتر شده است، ولی ایده‌آل نیست و باید شرایط بهتر شود.
یعقوب بلیده افزود: تعمیر ماشین آلات و اجرای طرح‌های پیاده‌روسازی که بیش از 10 سال متوقف شده بود، الان در حال انجام است و آسفالت بسیاری از کوچه و خیابان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تایید وضعیت مالی نامناسب کارگران شهرداری نیکشهر گفت: شهرداری نیکشهر با تلاش شهردار جدید توانسته بسیاری از فعالیت‌ها را انجام داده و به مشکلات شهرداری نیکشهر رسیدگی کند که این خود جای تقدیر دارد.
بلیده خواستار حل مشکلات کارگران شهرداری نیکشهر شد و افزود: وزارت کشور، استانداری سیستان و بلوچستان و فرمانداری نیکشهر باید مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند تا مشکلات شهرداری نیکشهر به حداقل برسد و شاهد خوشحالی و شادمانی کارگران و خانواده‎های آنها باشیم.
به نظرتان فرزندان و همسران کارگرانی که 7 ماه حقوق نگرفته‌اند، آیا تفریح و مسافرت و خوراک و پوشاک مناسب دارند؟
آیا فرزندان آنها دوست ندارند تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، تفریح و سرگرمی پیشکش! آنها خرج زندگی ندارند؟ کرایه خانه نمی‌دهند...؟
امیدواریم با درایت و تدبیر مسئولان مشکلات این قشر زحمتکش در نیکشهر برطرف شده و شاهد لبخند رضایت بر لب‌های خانواده آنها باشیم.
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 68088

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/68088/کارگرانی-گرسنه-سر-بالین-می-گذارند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir