کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بی ابتکاری "ابتکار" باز هم نفس سیستان را گرفت

12 خرداد 1394 ساعت 12:13

سفرهای بدون نتیجه ابتکار و عدم انجام اقدامی مناسب از سوی وی در برابر وضعیت آلودگی هوای ناشی از هجوم گرد و خاک باعث شد که باز هم نفس مردم سیستان و بلوچستان به شماره افتد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، هوای استان سیستان و بلوچستان باز هم امروز تحت تاثیر گرد و غبار قرار گرفت. در سال جاری این چندمین باری است که ریزگردها وارد جو استان شده اند و با وجود سفر اخیر دکتر ابتکار مدیر کل محیط زیست کشور به سیستان و بلوچستان همچنان این استان شاهد آلودگی هوای ناشی از گرد و خاک است.
چندی پیش دکتر کردوانی پدر علم کویر شناسی کشور چاره کار گرد و خاک ها و آلودگی هوا را سنگ های 250 گرمی عنوان کرده و گفته بود: فرش کردن منطقه نهبندان با سنگ های 250 گرمی، جایی‌که شروع طوفان‌های گرد و خاک سیستان است مانع بروز گرد و خاک در این منطقه می‌شود.
با این وجود تا کنون هیچ اقدام و تدبیری از سوی محیط زیست کشور صورت نگرفته است.

گرد و خاک میهمان آخر هفته سیستان و بلوچستان
ملاشاهی کارشناس پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصر هامون با بیان اینکه تا اواخر هفته طوفان گرد و خاک میهمان سیستان و بلوچستان است؛ گفت: امروز سرعت وزش باد در شهر های(زابل، زهک، نیمروز، زاهدان ،نصرت اباد، میرجاوه، خاش ،دلگان، بزمان، ایرانشهر، قصر قند، فنوج ، سراوان و مهرستان) سیستان و بلوچستان بین 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت است.
وی ادامه داد: از امشب از شدت وزش باد در استان کاسته می شود لذا رانندگانی که قصد سفر دارند امشب می توانند تردد کنند.
ملاشاهی تصریح کرد: از فردا وزش باد در نیمه شمالی و غربی استان افزایش می یابد و روز پنج شنبه از شدت باد کاسته می شود.
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 68582

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/68582/بی-ابتکاری-ابتکار-باز-هم-نفس-سیستان-گرفت

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir