کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

ایران الگوی تربیتی کشورهای اسلامی است

سنت نیوز , 16 خرداد 1394 ساعت 11:50

اعتقادی که مسلمانان به وجود منجی دارند بر مبنا خدشه‌ناپذیر است این موضوع در بحث حدیثی، متواتر و مشترک و فراگیر بوده و مربوط به شیعه نیست بلکه تمام منابع اهل سنت به این موضوع اشاره کرده‌اند.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از  سنت نیوز حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در تجمع حامیان یمن، گفت: اعتقاد به ظهور منجی در بسیاری از ادیان موجود در جهان وجود دارد اما بعضا دچار خیال‌پردازی و اوهامات شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اعتقادی که مسلمانان به وجود منجی بشریت دارند بر مبنای اصول خدشه‌ناپذیر و محکم است این موضوع در بحث حدیثی، متواتر و مشترک و فراگیر بوده و تنها مربوط به شیعه نیست بلکه تمام منابع اهل سنت به این موضوع اشاره کرده‌اند.

حجت الاسلام عباس دانشی با اشاره به روایتی در صحیح بخاری، بیان کرد: از میان شش منبع اصلی اهل سنت تنها صحیح بخاری با صراحت از اعتقاد به منجی سخن نگفته است مشخص نیست که دلیل این امر تعصبات مذهبی بوده و یا وی از سوی حاکمان بنی عباس تحت فشار بوده است اما با این حال در روایتی از رجعت حضرت عیسی صحبت می‌کند.

وی تصریح کرد: بخاری می‌نویسد زمانی فرا خواهد رسید که عیسی همچون خضر و برخی پیامبران که زنده هستند در آخرالزمان رجعت می‌کنند او در ادامه از پیامبر نقل می‌کند که ایشان فرمودند چگونه خواهید بود در زمانی که عیسی ظهور یابد و نمازی اقامه کند که امام این نماز از شماست او کسی است که با عظمت تر از پیامبران اولوالعزم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: ذکر دو نکته در اینجا لازم است که اولا کتب دیگر اهل سنت با بیانی صریح‌تر به ذکر جزئیات و ویژگی‌های نژادی و ظاهری امام عصر پرداخته‌اند و ثانبا عمر طولانی و زندگی امام عصر جزو سنت‌های الهی است و به سخره گرفتن چنین امر واضحی جای تعجب دارد این مسأله بسیار متواتر است بیش از دو هزار سال از عمر عیسی می‌گذرد و او همچنان زنده است.

وی عنوان کرد: ما افتخار می‌کنیم به چنین حکومت و عصری که مقدمه عصر ظهور است این انقلاب امروز به عنوان یک عنصر نجات بخش مورد عنایت جهانیان قرار دارد و الگوی تربیتی کشورهای اسلامی است و سبب شده که ملت‌های مسلمان نسبت به مسأله انتظار مصمم‌تر باشند.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 68660

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/68660/ایران-الگوی-تربیتی-کشورهای-اسلامی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir