کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با هدف اتقای سطح سلامت و ترویج برنامه های خود مراقبتی دانسجويان؛

۹۰ دانشجو شهرستان خاش در دوره آموزشی سبک زندگی سالم شرکت می کنند

تفتان ما , 18 خرداد 1394 ساعت 10:26

سرپرست شبکه بهداشت و درمان و موسسه عالی سلامت شهرستان خاش گفت: ۹۰ دانشجو شهرستان خاش در دوره آموزشی سبک زندگی سالم شرکت می کنند


به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون ،پرویز براهویی در رابطه با این طرح در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح ارتقای سطح سلامت، نهادینه کردن و ترویج برنامه های خود مراقبتی در آموزش سبک زندگی سالم و آموزش و تربیت دانشجویان به عنوان سفیر سلامت است تا بعد از یادگیری صحیح مفاهیم بهداشتی آن را به مردم و جامعه منتقل نمایند.

وی درخصوص چگونگی اجرای طرح نیز ادامه داد: روش آموزشی این دوره بصورت خودآموز بوده و کتابی تحت عنوان راهنمای سفیران سلامت در اختیار ۹۰نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه عالی سلامت شهرستان قرار داده شده است.

براهویی گفت: دانشجویان پس از مطالعه کتاب می توانند در آزمون آگاهی سنجی که بصورت پیش آزمون و سپس پس آزمون با بازه زمانی ۲ماه  شرکت کرده و گواهی نامه مربوطه را دریافت می کنند.

وی با بیان این که محتوای این آموزشها در زمینه چالش ها و عوامل خطر مرتبط با سلامت جوانان می باشد، افزود: دانشجویان ضمن کسب آگاهی میتوانند دیگر دانشجویان و افراد را از نکته های کتاب آگاه کنند و بعنوان سفیران سلامت در خانواد و جامعه مروج برنامه های سلامت باشند.

براهویی با بیان اینکه این آزمونها از طریق سایت”آوای سلامت ” به نشانی iec.behdasht.gov.ir  انجام خواهد شد، اظهار کرد: با اجرای این طرح در شهرستان خاش بتوانیم گامی موثر در جهت پیشبرد اهداف سلامت و ارتقای فرهنگ سلامت دانشجویان و انتقال این اطلاعات به عموم مردم برداشته شود.

گفتنی است دوره آموزشی ترویج سبک زندگی سالم همزمان با سراسر کشور به همت مرکز بهداشت شهرستان خاش و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه عالی سلامت جهت تربیت سفیران سلامت دانشجو به زودی برگزار می شود.

انتهای پیام/4382

 


کد مطلب: 68784

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/68784/۹۰-دانشجو-شهرستان-خاش-دوره-آموزشی-سبک-زندگی-سالم-شرکت-می-کنند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir