کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دادستان عمومی زاهدان،

بیکاری و فقر عامل اصلی بسیاری از جرائم در استان است

دادمردان , 16 تير 1394 ساعت 11:10

محمد مرزیه با بیان اینکه بیکاری و فقر عامل اصلی بسیاری از جرائم در این استان به ویژه در بحث مواد مخدر است، گفت: بسیاری از افراد مجرم به خاطر رقم‌های ناچیز از جمله 50 تا 100 هزار تومان مرتکب جرائم بزرگ بویژه در موضوع مواد مخدر می‌شوند.


به گزارش سرویس حقوقی عصرهامون به نقل از دادمردان، محمد مرزیه  در دیدار با اطهره نژادی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی حوزه معاونت رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در سالن اجتماعات اداره کل زندان‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در زمینه حمایت از خانواده‌های زندانیان پیچیدن یک نسخه واحد برای تمام استان‌ها نتیجه نخواهد داد، بلکه باید برای هر استان با توجه به موقعیت، شرایط و بافت فرهنگ و اجتماعی آن برنامه‌ریزی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: طرح توانمندسازی خانواده‌های زندانیان و معدومین اگر به صورت درست و کارشناسی در سیستان و بلوچستان اجرایی شود، قطعاً ارتقای امنیت بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیکاری و فقر عامل اصلی بسیاری از جرائم در این استان به ویژه در بحث مواد مخدر است، گفت: بسیاری از افراد مجرم به خاطر رقم‌های ناچیز از جمله 50 تا 100 هزار تومان مرتکب جرائم بزرگ بویژه در موضوع مواد مخدر می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: اجرای طرح توانمندسازی اقتصاد خانواده زندانیان و معدومین عامل مهمی برای جلوگیری از گرفتار شدن این قشر در دام ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: خانواده‌های زندانیان به ویژه معدومین مستعد آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های مختلف هستند که قطعاً ایجاد اشتغال مناسب برای آنها و بررسی مشکلاتشان از این معضلات جلوگیری خواهد کرد.

مرزیه بیان کرد: تعدادی از خانواده زندانیان به دلیل نداشتن شناسنامه و بی‌هویت بودن از خدمات بیمه سلامت و یارانه و تحصیل برخوردار نیستند که این خود سبب شده تا از نظر اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی حوزه معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ‌نیز در این دیدار اظهار کرد: هدف از سفر به سیستان و بلوچستان پایش و ارزیابی طرح توانمندسازی خانواده‌های زندانیان است که با حمایت این معاونت و انجمن ایرانیان در 6 استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

اطهره نژادی افزود: این طرح با دقت در این استان در حال انجام است در فاز شناسایی همکاران و مسئولان خوب وارد کار شده‌اند و با توجه به مشکلاتی که برای زنان مورد نظر این طرح وجود داشته راهکارهای خوبی ارائه شده است.

وی از دادستان عمومی و انقلاب زاهدان و مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان خواست که به توسعه این طرح کمک کنند و این طرح را فقط تا مرحله اجرا پیگیری نکرده و برای استمرار آن تلاش داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی حوزه معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از همه سازمان‌هایی که می‌توانند برای اجرای این طرح همکاری کنند درخواست کمک کرد و گفت: امیدواریم این طرح نتایج خوبی برای ایجاد اشتغال و پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی، خانواده‌های زندانیان را در پی داشته باشد.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 69260

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/69260/بیکاری-فقر-عامل-اصلی-بسیاری-جرائم-استان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir