کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد

بودجه 4 هزار میلیاردی اشتغال جوانان در پیچ و خم تخصیص

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 30 خرداد 1394 ساعت 11:53

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: توزیع سراسری یارانه نقدی مشکلات زیادی را بوجود آورده که به عنوان مثال هنوز بودجه 4 هزار میلیارد تومانی اشتغال جوانان تخصیص داده نشده است.


به گزارش سرویس اقتصادی عصر هامون، عبدالرضا ثروتی با بیان اینکه نزدیک به 20 سال است که همواره کسری بودجه داشته‌ایم، اظهار داشت: معمولا دولت‌ها با مکانیزم تخصیص (به عنوان مثال کاهش بودجه طرح‌های عمرانی) کمبود بودجه را جبران می‌کنند که خود نتیجه زیان‌باری دارد. 

 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: دولت باید درآمد 70 هزار میلیارد تومانی از مالیات، 17 هزار میلیارد تومانی از محل فروش شرکت‌ها به بخش خصوصی، ارائه 3 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه، فروش اوراق مشارکت و غیره کسب کند، چراکه اگر این اقدامات را انجام ندهد قطعا به کسری بودجه مواجه می‌شود. 
 
وی ادامه داد: ما به مقدار درآمدها، هزینه تعریف کرده‌ایم و هر میزان درآمدها محقق نشود، بودجه دچار کسری می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در رابطه با نفت درآمدها همواره محقق شده است، گفت: همان گونه که ذکر شد معمولا عدم وصل درآمدهای مالیات، عوارض، حقوق دولتی، خصوصی سازی، اوراق مشارکت، اسناد خزانه و غیره به کسری بودجه دامن می‌زند. 
 
ثروتی در ادامه با بیان اینکه توزیع سراسری یارانه نقدی خود یکی دیگر از مشکلات است، تصریح کرد: برای اشتغال جوانان 4 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود ولی هنوز در این خصوص پولی تخصیص داده نشده است، زیرا یارانه نقدی به صورت سراسری توزیع می‌شود. 
 
وی تاکید کرد: برای اینکه دولت مکانیزم تخصیص را جهت کمبود بودجه از دستور کار خارج کند، باید هرچه سریع‌تر نسبت به سامان‌دهی یارانه نقدی و حذف ثروتمندان، اقدام کند. 
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: لازم است دولت از طریق مالیات سازمان ثبت شرکت‌ها و در نظر گرفتن یک رنج حقوقی، افراد پردرآمد همچون قضات، کارخانه داران، سهام داران و غیره را از لیست یارانه بگیران خارج کند.
انتهای پیام/8399


کد مطلب: 69398

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/69398/بودجه-4-هزار-میلیاردی-اشتغال-جوانان-پیچ-خم-تخصیص

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir