کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کمبود آب بزرگترین محدودیت بخش کشاورزی

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 3 تير 1394 ساعت 11:12

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با روش‌های نوین آبیاری و افزایش گلخانه‌ها می‌توانیم تولید داخلی، راندمان و بهر‌ه‌وری آب کشاورزی را افزایش و پاسخگوی امنیت غذایی کشور نیز باشیم.


به گزارش سرویس اقتصادی عصر هامون، محمدتقی توکلی درخصوص کمبود آب که بزرگترین محدودیت بخش کشاورزی کشور است اظهار داشت: باید همچون تمام دنیا برای کمبود آب برنامه داشته باشیم زیرا در چند سال اخیر خشکسالی تداوم پیدا کرده است حال با کاهش ورودی آب و افزایش مصرف، تعادل آب از بین رفته و موجب کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی شده است.

 
عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس افزود: با توجه به اینکه بخش کشاورزی بزرگترین مصرف‌کننده آب است از این رو باید برنامه‌ها بر اساس کشت‌های سازگار با منابع آب و کشت‌هایی که آب کمتری نیاز دارند در عین حال نیاز کشور هستند تأمین شود.
 
توکلی ادامه داد: بنابراین با روش‌های نوین آبیاری و افزایش گلخانه‌ها می‌توانیم تولید داخلی، راندمان و بهره‌وری آب کشاورزی را افزایش داده و پاسخگوی امنیت غذایی کشور نیز باشیم.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر با بحران آب روبرو هستیم و چنانچه اگر بخواهیم رویه گذشته را ادامه دهیم قطعا با کمبود آب مواجه خواهیم شد.
انتهای پیام/8399


کد مطلب: 69652

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/69652/کمبود-آب-بزرگترین-محدودیت-بخش-کشاورزی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir