کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ایرانشهر در گفتگو با عصرهامون:

حقوق معوقه کارکنان بافت بلوچ پرداخت شده است/ بیکاری اولین زمینه ایجاد ناامنی در منطقه/ ایجاد اشتغال پایدار درمان درد بیکاری

8 تير 1394 ساعت 10:58

نماینده مردم ایراشهر در مجلس با بیان اینکه بیکاری زمینه ایجاد ناامنی است گفت: ایجاد اشتغال پایدار درمان درد دیرینه بیکاری جوانان منطقه است.


محمد سعید اربابی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون در خصوص عدم پرداخت حقوق کارکنان بافت بلوچ در سال جاری بیان داشت: با رایزنی های انجام گرفته معوقه حقوق کاکنان این کارخانه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: مشکلات امنیتی موضوعی ساده نیست که بتوان گفت در یک ماه یا چند روز حل کرد ریشه نا امنی ها در بیکاری جوانان منطقه است، برنامه های بلند مدت و پایداری برای اشتغال جنوب استان طرح ریزی شده است که آینده ای روشن برای منطقه به ارمغان می آورد.
این مسئول ادامه داد: از اول انقلاب تا چندی پیش در حوزه های ایرانشهر، دلگان، سرباز و فنوج تنها یک کارخانه بافت بلوچ فعال بود که آن هم جواب گوی اشتغال جوانان این مناطق نبود و این کارخانه هم در سالهای گذشته حال و روز چندان خوبی نداشت.
وی ادامه داد: در این فاصله و با توجه به مشکل دامنه دار اشتغال و ارتباط مستقیم آن با نا امنی ایرانشهر و مناطق تابعه برنامه های جهت رفع این معضل اندیشه شد و آن فعال کردن بخش کشاورزی و صنعت منطقه بود که عملا سالها هیچ کاری در این خصوص انجام نشده بود.
وی با بیان اینکه کارخانه سیمان سرباز یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان است بیان داشت: طرح سیمان سرباز بررسی و جانمایی شد و در حال حاضر بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی به سرعت در حال انجام است و با افتتاح آن بیش از 1000 نفر نیرو در آن مشغول کار می شوند.
نماینده مردم ایرانشهر با تاکید بر ظرفیت بزرگ مرز برای اشتغال اظهار داشت: با فعال شدن گمرک و صادرات و واردات کالا کمک بزرگی به اقتصاد و درآمد مردم منطقه خواهد شد مرز پیشین در همین راستا فعال شد و رسمیت یافته است تردد کامیون ها و محصولات در حال حاضر در این مرز به صورت مستمر در حال انجام است که توانسته است اشتغالزایی پایداری برای جوانان این منطقه ایجاد کند.
عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان افزود: در فنوج نیز کارخانجات بهره برداری تیتانیوم بررسی شده است و در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد، کارخانه سیمان نیکشهر نیز جانمایی شده است و کلنگ زنی خواهد شد.
اربابی گفت: در ایرانشهر در حال رایزنی دو طرح با بخش خصوصی هستیم مورد اول احیای بافت بلوچ و افزایش تعداد شاغلین در این مجموعه است و مورد دیگر احداث کارخانه سیلیس ایرانشهر برای تولید الیاف شیشه است.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: فرآوری و بسته بندی خرما نیز ایجاد شده و بعد از خریداری خرما از باغداران خرما منطقه تحت نان و نشانی مشخص عرضه خواهد شد.
وی به مشکلات حوزه درمان مناطق حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و اذعان داشت: کمبود پزشک و امکانات بیمارستانی در منطقه موجب نارضایتی مردم شده بود که با رایزنی های انجام شده این مورد مرتفع شد و در بخش آموزش پزشکی نیز کارهای ریشه ای انجام شد.
اربابی در پایان بیان داشت: در جهت حل مشکلات بهداشتی مردم جنوب استان اولین ام آر ای این منطقه در ماه مبارک در ایرانشهر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
انتهای پیام/ 7250


کد مطلب: 69963

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/69963/حقوق-معوقه-کارکنان-بافت-بلوچ-پرداخت-شده-بیکاری-اولین-زمینه-ایجاد-ناامنی-منطقه-اشتغال-پایدار-درمان-درد

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir