کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش عصر هامون از شهادت 300 کودک و جوان در عملیات های تروریستی؛

پرده برداری از حقوق بشر آمریكا در سیستان و بلوچستان

10 تير 1394 ساعت 9:59

از سال 84 تا کنون فعالیت های گروهک های تروریستی در سیستان و بلوچستان به سرکردگی آمریکا منجر به شهادت 300 تن از مردم غیور این خطه از کشور شده است.


به گزارش خبرنگار سیاسی عصر هامون، حقوق بشر مسئله ای است که همیشه دستاویزی برای قدرت های بزرگ بوده است تا به وسیله ی آن کشورهای مستقل را تحت فشار قرار دهند. در این میان دولت ایالات متحده آمریکا هر ساله وضعیت حقوق بشر در جهان را بررسی و گزارش آن را منتشر می کند؛ ایالات متحده همیشه مدعی این مسئله بوده است که حامی حقوق بشر در جهان است اما نه تنها بیشترین جنایات این کشور در جهان با همین عناوین انجام شده است بلکه گذری به وقایع اتفاق افتاده در آمریکا و کشتار سیاه پوستان نشان از مهندسی معکوس آمریکایی ها در حوزه حقوق بشر دارد؛ سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که در حقوق بشر آمریکایی سهم به سزایی دارد و شهادت 300 تن از مردم غیور این خطه از کشور نمایش حقوق بشر آمریکایی در جنوب شرق ایران است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانواده‌های شهدای حادثه هفتم تیر و همچنین جمعی از خانواده‌های دارای چند شهید در استان تهران فرمودند: برخی معتقدند که باید این ایام تیر ماه به عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» نام‌گذاری شود.
مشاور عالی دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه بهترین تعبیری که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای هفت تیر مطرح فرمودند اطلاق عنوان تحت حقوق بشر آمریکایی است، بیان کرد: دنیا و جهان باید به معیارهای دوگانه حقوق بشر آمریکا بیشتر پی‌ببرند.
همان طور که مقام معظم رهبری پیش از این فرموده بودند اگر بخواهیم جنایات آمریکا را به قلم تحریر در آوریم بی تردید کتابی قطور خواهد شد، روایت جنایات آمریکا علیه مردم سیستان و بلوچستان بدون شک سیاهه ای طولانی خواهد شد، سیاهه ای که ترور، تحریم ، حمایت از مخالفان انقلاب، اشرار و جانبازان شیمیایی تنها بخش کوچکی از آن خواهد بود.

نگاهی به حوادث تروریستی در سیستان و بلوچستان نشان می دهد که انتصاب تیر ماه به هفته حقوق بشر آمریکایی از سوی مقام معظم رهبری به حق انتخاب شایسته ای است.

آزمایشگاه هایی که برای آمریکا «مرگ» می سازند
با این وجود نگاهی به پیشینه دولت های نوین آمریکا نشان می دهد که این کشور همواره سعی داشته تکنولوژی هایی را کشف کند که دیگر کشورهای جهان بدلیل مخرب بودن آن فاصله زیادی برای رسیدن به این نوع علوم داشته باشند؛ تکنولوژی هایی که خطر آنها بسیار کشنده تر از سلاح های دارای انفجار است.
«آزمایشگاه های درجه 4» این ها همان آزمایشگاه هایی هستند که دولت آمریکا آنها را در جایگاه خطرناک ترین آزمایشگاه های این کشور قرار داده است.
همان آزمایشگاه هایی که دانشمندان اجیر شده از سراسر جهان در آن در حال تهیه و آزمایش انواع ویروس های خطرناک و مرگ آور هستند.
حادثه یازده سپتامبر و ادعای قربانی تروریسم شدن از سوی دولتمردان آمریکا اما بهانه خوبی بود تا تعداد آزمایشگاه های «درجه 4» در این کشور از پنج به پانزده عدد در سال 2009 افزایش یابد و این افزایش تا امروز نیز داشته باشد.
موضوع نامه های آلوده به سیاه زخم نیز جنجال دیگری بود که می توانست مردم و نمایندگان کنگره آمریکا را قانع کند تا با این ادعا که «دشمن علیه ما تسلیحات بیولوژیک به کار می برد» هزینه هایی را که قرار بود صرف تولید دارو برای مداوا بیماران شود به تحقیق بر روی تسلیحات بیولوژیکی اختصاص دادند.
نتیجه این اقدام این بود که هم اکنون بیش از 400 مرکز تحقیقاتی در درجات امنیت بیولوژیک 3 و 4 در آمریکا فعال هستند که توانایی تولید عواملی همچون باکتری سیاه زخم و فراورده‌های آن را دارند و بیش از چهارده هزار نفر بر روی تولید چنین عوامل خطرناکی کار می کنند که اکثر آنها مربوط به بخش غیر دولتی بوده و برای کسب بودجه مجبورند پروژه‌های مد نظر سیاست‌مداران را هرچه که باشد بپذیرند.
 
آمریکا چگونه مردم جهان را می کشد؟
هیچ کس هنوز نمی داند که منشا بسیاری از بیماری ها مانند: ایدز، بیماری لژیونری، هپاتیت سی، جنون گاوی، ویروس‌های عامل خونریزی، تب لاسا، سندرم خستگی مزمن و ده ها بیماری دیگری هیچگاه مشخص نشد ولی می توان ریشه این بیماری ها را در آزمایشگاه های سری ایالات متحده آمریکا کشف کرد.
بنابر این گزارش، نکته مشکوکی که در گزارش های علمی نیز ذکر شده این است که در هشت دهه از قرن بیستم آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های مسری در آمریکا در حال کاهش بوده است اما به یکباره از سال 1981 تا 1995 این آمار 58 درصد افزایش یافته است.
اما تنها مردم دیگر کشورهای جهان قربانی این طرح های وحشیانه و خطرناک نیستند.
نکته بسیار مهم این است که ارتش آمریکا در طول دهه‌های گذشته برای دست‌یابی به این تسلیحات علاوه بر شهروندان نظامی خود حتی شهروندان غیرنظامی از همه جا بی‌خبر آمریکایی را نیز به عنوان نمونه‌های آزمایشگاهی به کار گرفته و از آنان به صورت حیوانات آزمایشگاهی برای تست عواملی همچون گاز خردل، گاز اعصاب، داروهای روان‌گردان، باکتری‌ها و ویروس‌های گوناگون استفاده کرده است نگاهی به این گزارش (آمریکا چگونه مردم خود را می کشد) سندی بر جنایات آمریکا در جهان است.
این گزارش نشان می دهد که دولتمردان آمریکا تنها شعار حقوق بشر سر می دهند در حالی که بسیاری از مردم بی گناه را قربانی اهداف کثیف و جناریتکارانه خود می کنند و جالب است که برخی جریان های سیاسی بدون توجه به این سابقه تاریک و مخوف آمریکا برای سلطه بر کشورهای جهان و کشتار مردم بی دفاع، همچنان سنگ اعتماد به آمریکا را به سینه می زنند؛ نگاهی به جنایات های اینچنینی آمریکا در کنار هزاران جنایت علیه ملت ایران اثبات می کند که چرا مردم آمریکا همواره خود نیز نسبت به آمریکا بی اعتماد هستند.
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 70085

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/70085/پرده-برداری-حقوق-بشر-آمریكا-سیستان-بلوچستان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir