کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعطیلی 60 درصدی واحدهای صنعتی سیستان و بلوچستان/ تولیدکنندگان چشم انتظار حمایت

10 تير 1394 ساعت 12:23

شهرکهای صنعتی با هدف حمایت ازتولید بنا شده اند اما با نوسانات ارزی و عدم ثبات قیمت در بازار دچار رکود شدند تا جاییکه 60 درصد واحد های صنعتی سیستان و بلوچستان تعطیل شدند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، رکود و بیکاری در شهرک صنعتی سیستان و بلوچستان در حالی بیش از هر روز دیگر به چشم می خورد که این استان محروم برای رهایی از مشکلات اقتصادی نیاز به حمایت ویژه از صنعتگران و رونق صنعتی دارد.
نوسانات لحظه ای بازار ارز و عدم ثبات لطمه بزرگی به چرخه اقتصادی و صنعتی کشور وارد کرد. این نوسانات و بازار آشفته واحدهای صنعتی کوچک و تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی را قربانی کرد و اکثر واحدها تعطیل شدند.
با این وجود سرمایه در گردش اصلی ترین نیاز واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان بوده و به دلیل تامین نشدن آن، تا کنون 60 درصد 
شهرک صنعتی استان تعطیل شده است.
با گذشت دوسال از فعالیت دولت یازدهم همچنان بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی تعطیل هستند و سرمایه گذاران تمایلی برای ادامه فعالیت ندارند، سخت شدن هر روزه شرایط و تورم کورسوی امید را هم به خاموشی کشانده است.
نگاهی به این تصاویر حاکی از تعطیلی واحد های تولیدی در شهرک صنعتی زاهدان است که امید می رود مسئولین با جلوگیری از واردات کالا و قاچاق از تولیدکنندگان در راستای ترویج اقتصاد مقاومتی برای نجات اقتصاد داخل تلاش نمایند.































انتهای پیام/9031


کد مطلب: 70099

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/70099/تعطیلی-60-درصدی-واحدهای-صنعتی-سیستان-بلوچستان-تولیدکنندگان-چشم-انتظار-حمایت

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir