تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
سیستان در اولین ماه از فصل تابستان شاهد وزش بادهای شدید به همراه گرد و خاک است.
سیمای خاک آلود سیستانی ها در اولین شب قدر / طوفان شدید سیستان را درنوردید
سیمای خاک آلود سیستانی ها در اولین شب قدر / طوفان شدید سیستان را درنوردید
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از اوشیدا: سیستان در اولین ماه از فصل تابستان شاهد وزش بادهای شدید به همراه گرد و خاک است که مهمان سفره های روزه دار مردم این خطه شده است.
وزش باد شدید که از شب گذشته در منطقه سیستان شدت گرفته است هم اکنون با سرعتی بیش از 80 کیلومتر شهرهای سیستان را در نوردیده است و باعث آلودگی بیش از حد استاندارد در آسمان این منطقه گردیده است.
مردم روزه دار سیستان امسال شب های قدر را در حالی سپری خواهند کرد که گرد و غبار حاصل از طوفان شن سیمای آنها را خاک آلود خواهد نمود تا مردمان این دیار با چهره خاکی دست نیاز به سوی معبود خویش دراز کرده و العفو گویند.

محسن رحم دل کارشناس هواشناسی زابل در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا هوای آسمان سیستان را بحرانی توصیف نمود و گفت: غلضت ذرات معلق در هوای سیستان چندین برابر حد مجاز است.
وی افزود: وزش باد شدید که از دیشب در این منطقه شدت گرفت باعث کاهش دید افقی شده است.
رحم دل با بیان اینکه آلودگی هوا در سیستان یک هشدار جدی برای سلامتی ساکنان این منطقه است ،بیان کرد: ذرات معلق در هوای آلوده مرکب از انواع میکروب و ویروس های بیماری زا هستند که بر سلامت افراد خطر ساز بوده و باعث تولید بسیاری از بیماریهای ریوی و تنفسی در این منطقه گردیده است.
کارشناس هواشناسی زابل تصریح کرد: این وضعیت تا روز سه شنبه هفته جاری برای سیستان ادامه خواهد داشت که بر روند شدت وزش باد افزوده خواهد شد.

وی گفت: دمای هوا به علت افزایش وزش باد در سیستان تا مرز شش درجه کاهش پیدا خواهد کرد که البته این کاهش موقتی بوده و با کاهش وزش باد در پایان هفته شاهد افزایش دما در منطقه خواهیم بود.
رحم دل با بیان اینکه زابل رکورد گرمترین شهر کشور و استان را طی روزها و هفته های گذشته از آن خود کرده است ،گفت: به علت خشک بودن بستر تالاب هامون و شروع بادهای 120 روزه سیستان شرایط بسیار نامساعدی برای ساکنان شهرهای سیستان بوجود آمده است.
انتهای پیام/4382
https://www.asrehamoon.ir/vdcdjo05.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما