کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصرف نوشابه خطر این بیماری را چهار برابر افزایش می‌دهد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 18 مرداد 1394 ساعت 13:34

مصرف زیاد نوشابه با تاثیر منفی بر روی و تراکم استخوان‌های بدن، می‌تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را دهد.


به گزارش سرویس علمی پزشکی عصر هامون، احمد علی محمدی متخصص ارتوپدی تصریح کرد: بسیاری از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها اگر چه لذیذ و خوشمزه هستند، اما مصرف آنها تنها برای بدن مفید نیستند، بلکه مصرف این موارد به بدن نیز ضرر رسانده و فرد را متعد برخی از بیماری‌ها می‌کند.
 
وی گفت: در حالی که شیر و فرآورده‌های آن برای بدن بسیار خوب بوده و به بهبود تراکم استخوان‌ها کمک می‌کند، نوشابه برای بدن مضر بوده و استخوان‌ها را دچار کاهش حجم و توده می‌کند.
 
علی محمدی با اشاره به ارتباط نزدیک مصرف نوشابه و بروز پوکی استخوان، تاکید کرد: مصرف زیاد نوشابه با تاثیر منفی بر روی حجم و تراکم استخوان‌های بدن، می‌تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را تا حدود چهار برابر افزایش می‌دهد و این موضوع در بین زنان قابل ملاحظه‌تر است.
 
وی افزود: برای جذب کلسیم موجود در غذاها از طریق دستگاه گوارش، نیاز به برقراری نوعی تعادل میان میزان کلسیم و فسفر است و وقتی این تعادل بر اثر مصرف نوشابه به هم بخورد، جذب کلسیم نیز از دستگاه گوارش دچار اختلال می‌شود.
 
علی محمدی تصریح کرد: افرادی که به میزان زیاد نوشابه مصرف می‌کنند بسیار بیشتر دچار شکستگی‌های استخوانی می‌شوند که علت بروز این آسیب در آنها به طور عمده ناشی از کاهش حجم و تراکم استخوانی در آنها است.
 
وی یادآور شد: سرانه مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور حدود یک سوم میانگین جهانی است، در حالی که سرانه مصرف نوشابه‌های گازدار در ایران حدود چهار برابر استانداردهای جهانی است.
 
علمی محمدی افزود: متاسفانه هنوز این فرهنگ در بین افراد جامعه جا نیفتاده است که به جای توجه به خوشمزگی یک نوشیدنی، بیشتر به اثرات آن در بدن باید توجه کرد و نباید سلامتی را فدای یک لذت زودگذر و لحظه‌ای کرد و تا پایان عمر خود را گرفتار برخی از مشکلات کرده و کیفیت زندگی را کاهش داد.
 
انتهای پیام/8399


کد مطلب: 72437

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/72437/مصرف-نوشابه-خطر-این-بیماری-چهار-برابر-افزایش-می-دهد

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir