کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آب‌مروارید کورتان نکند

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 25 مرداد 1394 ساعت 11:16

هرگاه اختلال در دید روزمره ایجاد شود، باید عمل جراحی آب‌مروارید صورت گیرد در غیر این صورت ممکن است اتفاقات بدی درپی داشته باشد.


به گزارش سرویس علمی پزشکی عصر هامون، دکتر هاشمیان متخصص چشم گفت: در گذشته معروف بود که می‌گفتند پیری و کوری ولی امروزه نگاه به درمان آب‌مروارید تغییر کرده است.
 
وی با بیان اینکه بیماری آب‌مروارید به طور معمول در پیری بروز می‌کند، افزود: علی‌رغم اینکه این بیماری مربوط به سنین بالاست، ولی چکاپ کردن از 40 سالگی و نهایت 50 سالگی شروع شود که شامل چک کردن پیرچشمی و همین‌طور فشار داخلی چشمی است که معمولا بدون علامت است و در غیر این صورت ممکن است اتفاقات برگشت ناپذیری بیفتد که سلامتی بیمار را به خطر بیندازد.
 
وی درمورد نوع عمل آب‌مروارید نیز گفت: امروزه در تمام جوامع عمل آب‌مروارید، شایع‌ترین عمل چشم محسوب می‌شود و از طرفی موثرترین عمل بدن می‌باشد و نهایتا بیمار پس از 5 روز به فعالیت روزمره برمی‌گردد. از این جهت دولت‌ها هزینه‌های زیادی را برای این عمل در نظر گرفته و مقالات و تحقیقات گوناگونی در این خصوص ارائه شده است و خوبی عمل آب‌مروارید آن است که مشکلات همراه آن نیز مورد درمان قرار می‌گیرد و ممکن است نزدیک‌بینی و دوربینی و آستیگماتیسم برطرف شده و حتی نیازی به عینک نباشد.
 
وی در پایان در مورد اینکه برای موفقیت‌آمیز بودن عمل چه کنیم نیز گفت: باید شماره لنز به دقت محاسبه شود و همچنین برش عمل حداکثر 3 میلی‌متر باشد تا برای بیمار ایجاد آستیگماتیسم نکند و همین‌طور سلامت قرنیه و شبکیه نیز کمک بسزایی برای افزایش درصد موفقیت این عمل می‌کند.
 
انتهای پیام/8399


کد مطلب: 72843

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/72843/آب-مروارید-کورتان-نکند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir