تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
پسر نوجوانی كه روز تولدش دست به قتل زده بود، برای بار سوم در مقابل هیات قضایی دادگاه كیفری می ایستد.
قتل در روز تولد به خاطر شکستن شیشه قلیان/ قاتل نوجوان برای بار سوم پای میز محاکمه می‌رود
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، 31 تیر ماه سال 92 ماموران پلیس در جریان وقوع یك درگیری مرگبار در پاركی در خیابان زنجان قرار گرفتند و بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار داد و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران مشخص شد كه پسر 17 ساله ای پس از درگیری خونین با یك پسر جوان با ضربه شیشه نوشابه به قسمت رانش او را به قتل رسانده است.

با اطلاع ماموران از این حادثه، پسر نوجوان بلافاصله دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

وی در بازجویی ها به ماموران گفت: روز حادثه روز تولدم بود كه من و دوستانم در پارك بودیم و مشروب خورده بودیم. پس از چند دقیقه مقتول و دوستانش آمدند و با ما درگیر شدند. آنها شیشه قلیان ما را شكستند و كتكمان زدند. من هم برای دفاع از خودم در حالیكه مست بودم ضربه ای به پای مقتول زدم. اما نمی دانستم كه او میمیرد. اگر قصد كشتن داشتن ضربه را به قلبش می زدم. باور كنید نمی خواستم او بمیرد.

با اعتراف این پسر پرونده وی پس از صدور كیفرخواست به شعبه 74 دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد. این پسر پس از محاكمه در این شعبه، از سوی هیت قضایی به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه و 10 سال زندان و 80 ضربه شلاق به خاطر شرب خمر محکوم شد. اما این حكم در شعبه 24 دیوان عالی كشور تایید نشد و قضات این شعبه با توجه ماده 91 قانون مجازات اسلامی و همچنین با توجه به اینکه ضربه جسم تیز به سفید ران کشنده است پرونده را برای رسیدگی مجدد به دادگاه كیفری استان تهران فرستادند.

پسر جوان بار دیگر در شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران محاكمه شد و اینبار هم قضات دادگاه وی را به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محكوم كردند. اما این حكم بار دیگر از سوی قضات دیوان عالی كشور نقض شد و قرار است متهم برای بار سوم محاكمه شود.

انتهای پیام/8399 https://www.asrehamoon.ir/vdcjhvea.uqetyzsffu.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما