کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ندیمی:

اقتصاد دولتی عامل پیدایش غارتگران بیت المال است

1 شهريور 1394 ساعت 11:27

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه راه های دسترسی و دزدی در اقتصاد کشورمان بالا است، گفت: اقتصاد دولتی عامل پیدایش غارتگران بیت المال است.


به گزارش سرویس اقتصادی عصر هامون، ایرج ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ضمن تاکید بر لزوم مبارزه جدی‌تر با مفاسد اقتصادی در کشور اظهار داشت: با اینکه از نظر تعداد پرونده ها و تعداد افراد اختلاس گر نگران کننده نیستیم اما از نظر کیفی و حجم اختلاسی که هر فرد انجام می دهد نگرانی برای کشور و نظام ایجاد می شود.

وی با بیان این که علل پیدایش اختلاس ها خود دولت است، افزود: تا زمانی که اقتصاد در دست دولت باشد جلوی اختلاس ها باز است و بعد از این هم شاهد اختلاس خواهیم بود.

ندیمی تصریح کرد: وقتی دولت کارفرما باشد انگیزه ها برای کنترل اموال کمتر است در حالی که پایش در بخش خصوصی و اموال شخصی بیشتر می باشد و به تبع اختلاس هم کمتر اتفاق می افتد.

معاون سابق وزیر نفت با اشاره به روش های کنترل در اموال دولتی و بیت المال ادامه داد: فردی که در مناصب دولتی حاضر است باید احساس کند که هزاران چشم وی را می پاید و هر اتفاقی بیفتد سریع بازخواست خواهد شد.  

وی افزود: قانون باید شفایت و قاطعیت را در برخورد با مفسدین داشته و با متخلفین طوری برخورد بشود که دیگر کسی جرأت ارتکاب آن را پیدا نکند و این گونه ریسک ارتکاب را بالا برده و جرأت ها کم می شود.

ندیمی در پایان لزوم استفاده از تجارب دیگر کشورها در مبارزه با فساد را یادآور شد و اذعان داشت: راه های دسترسی و دزدی در اقتصاد ما بالا است و اینها مرتب به فساد جدید منجر می شود.
 
انتهای پیام/  9031


کد مطلب: 73139

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/73139/اقتصاد-دولتی-عامل-پیدایش-غارتگران-بیت-المال

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir