تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۸
شاید آن روزها که نمایندگان مجلس به سه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رای اعتماد ندادند، می‌شد حدس زد که یکی از ضعیف‌ترین وزارت‌خانه‌های دولت یازدهم می‌تواند همین وزارت ورزش و جوانانی باشد که مسئولیت دو بخش بسیار مهم جامعه یعنی ورزش و جوانان را بر عهده دارد.
چگونه دولت یازدهم پرسپولیس را به این روز انداخت/ از مداخله وزیر در برکناری دایی تا شوی رسانه‌ای دولت برای خصوصی‌سازی
چگونه دولت یازدهم پرسپولیس را به این روز انداخت/ از مداخله وزیر در برکناری دایی تا شوی رسانه‌ای دولت برای خصوصی‌سازی
به گزارش سرویس ورزشی عصر هامون به نقل از مطالبه‌گر، تیم فوتبال محبوب پرسپولیس که به عنوان پرطرفدارترین تیم باشگاهی ایران به حساب می‌آید این روزها دچار بحران شدید شده و در شرایط سختی به سر می‌برد به گونه‌ای که برای اولین بار در تاریخ به انتهای جدول لیگ چسبیده است.

اما به واقع چه شرایطی این تیم بزرگ را به این روز انداخته است و چگونه تیمی که همیشه مدعی قهرمانی بوده است حال باید این روزهای بحرانی را سپری کند؟

اما ریشه‌یابی این مشکلات تیم پرسپولیس در دو سال گذشته و همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم خاطراتی آشنا را یادآور می‌شود که ارتباط این معضلات با اقدامات دولت رابطه مستقیم دارد.

شاید آن روزها که نمایندگان مجلس به سه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رای اعتماد ندادند، می‌شد حدس زد که یکی از ضعیف‌ترین وزارت‌خانه‌های دولت یازدهم می‌تواند همین وزارت ورزش و جوانانی باشد که مسئولیت دو بخش بسیار مهم جامعه یعنی ورزش و جوانان را بر عهده دارد.

روحانی در زمان انتخابات و در بهبوهه‌های شعارهای انتخاباتی وعده بر خروج سیاست از دنیای ورزش داد و این مسئله را آفت ورزش کشور خواند اما پس از رای آوردن برای تصدی وزارت ورزش افرادی سیاسی و دارای حواشی فراوان را معرفی کرد که در نهایت با ارفاق گودرزی به این منصب دست یافت آن هم در صورتی که در آن زمان بسیاری از دانشجویان و اساتید خواستار عدم رای اعتماد به وی به خاطر فعالیت در فتنه سال ۸۸ بودند.

گودرزی از همان ابتدا حاشیه را با خود به همراه آورد و سجادی که برای تصدی وزارت رای اعتماد نگرفته بود را به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان معرفی کرد.

اما شاید آغاز حاشیه‌سازی پرسپولیس در زمانی بود که با بی تدبیری و در اوایل فصل گذشته به یکباره سرمربی و مدیرعامل باشگاه عزل شدند که این مسئله بالکل تیم را در حاشیه برد.

در آن به یکباره طی اقدامی غیرحرفه‌ای و عجیب علی دایی، سرمربی تیم پرسپولیس توسط رئیس هیئت مدیره و بدون اطلاع مدیرعامل برکنار شد و حمید درخشان جایگزین وی شد و اما بمب دوم در حالی منفجر شد که مدیرعامل باشگاه هم به خاطر حمایت از سرمربی اخراج شد.

رحیمی در آن زمان اعلام می‌کند که برای برکناری علی دایی تحت فشار بوده و قصد این کار را نداشته است و وی را در همین زمینه نیز تهدید کرده‌اند که اگر دایی را برکنار نکند خودش برکنار خواهد شد که در نهایت همین اقدام صورت گرفت.

رحیمی البته وزارت ورزش را در برکناری علی دایی و خودش مقصر دانست و اعلام کرد دستهایی در وزارت برای جابه‌جایی در پرسپولیس نقش داشته است که البته وزارت ورزش طی بیانیه‌ای این سخنان را رد کرده و آنها را کذب دانست.

رحیمی در آن زمان اعلام کرد: این نوع برخورد توسط این افراد با دایی خیلی زشت است. رئیس هیئت مدیره به من گفت اگر دایی را برنداری خودت را برمی‌داریم. ۵ ماه است که برایم شرط می‌گذارند یا دایی را بردار یا خودت را برمی‌داریم. آنها خصومت دارند. این روش، روش خوبی نیست.

این اتفاقات ادامه داشت تا اینکه رحیمی در برنامه نود به افشاگری دست زد و اعلام کرد که وزیر ورزش از همان ابتدا خواهان برکناری دایی بود و تنها ۱۰ روز پس از حضورش در باشگاه گفته بود که دایی را بردارم.

سرعت در معرفی مربی و سرپرست جدید نشان داد که برنامه جابه‌جایی در باشگاه از پیش از این برنامه‌ریزی شده است و در عین ناباوری درخشان به عنوان سرمربی پرسپولیس معرفی شد.

انتخاب درخشان به عنوان سرمربی تیم بزرگ پرسپولیس با آن کارنامه نه چندان جالب در مربی‌گری مورد تعجب همگان قرار گرفت و از همان ابتدا تحلیل‌هایی در خصوص آینده پرسپولیس با توجه به سابقه سقوط تیم‌های درخشان مطرح شد.

حمید درخشان سابقه سرمربی‌گری تیم‌های لیگ برتری داماش گیلان، پیکان تهران، شهرداری تبریز و شاهین بوشهر که در تمامی آنها کارنامه‌ای ضعیف را رقم زده است.

پس از حضور درخشان سیاسی نیز به عنوان میرعامل تیم پرسپولیس معرفی شد و این دو که در برکناری مربی و مدیرعامل پیشین کاملا با هم همکاری کرده بودند بر سر کار بیایند.

حضور درخشان در تیم پرسپولیس هیچ کمکی به این تیم نکرد و سیاسی کاری نتیجه‌ای جز رسوایی و ایجاد حاشیه برای تیم نداشت و در نهایت درخشان با کارنامه‌ای غیرقابل قبول جای خود را به برانکوی با تجربه داد.

پس از آمدن برانکو هنوز مدیرعامل باشگاه سیاسی بود و از آنجا که این بار نیز برکناری سرمربی بدون هماهنگی با مدیرعامل همراه شده بود سیاسی دست به ایجاد حاشیه زد و اعلام کرد که برانکو مربی تیم نیست و در نهایت خود سیاسی برکنار شد.

فصل گذشته فوتبال برای تیم پرسپولیس با حواشی فراوانی همراه بود که به یقین اینگونه نمی‌توانست نتیجه بهتر از آنچه گرفته شد عاید این تیم شود.

درست در زمانی که احساس می‌شد دیگر ثبات به تیم پرسپولیس برگشته است و این تیم باید خود را برای فصل جدید آماده کند بحث خصوص سازی سرخابی‌ها مطرح شد و کش دار شدن این مسئله که در نهایت به هیچ نتیجه‌ای جز شوی رسانه‌ای دولت نرسید دو حاشیه بزرگ را بوجود آورد.

اول اینکه این تیم آینده آن مشخص نبود و بازیکنان نمی‌توانستند در این تیم بمانند که همین مسئله باعث جدایی بازیکنان بزرگی چون محمد نوری از این تیم شد.

و دوم اینکه به دلیل معلوم نبودن مسئله مالی تیم که درگیر مسئله خصوص‌سازی بود تیم نتوانست بازیکنانی مناسب را جذب کند که اکنون فقدان بازیکن تاثیرگزار در چند پست این تیم کاملا ملموس است.

حال تیم پرسپولیس امسال نیز به دلیل همه این مسائل با حاشیه روبرو شده است و سرمربی جدید این تیم نیز که مربی بزرگی است در تهدید اخراج قرار دارد که اگر این مسئله صورت گیرد حداقل این تیم تا فصل آینده هیچ ادعایی نخواهد داشت.

وزارت ورزش دولت یازدهم که ادعا کرده بود باید سیاست از ورزش جدا شود با اقداماتی مداخله جویانه و سیاسی کاری تاثیراتی بزرگ بر این تیم بزرگ متحمل کرد که هنوز ادامه دارد.

جالب است بدانید که روحانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری و در برنامه تبلیغاتی خود گفته بود: امروز اسپانیا را با رئال مادرید و بارسلونا می‌شناسند گویا که اسپانیا همان رئال مادرید و بارسلونا است. ما نیز باید باشگاه‌های ورزشی خود را تقویت کنیم.

انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcfe0de.w6dmeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما