کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفت و گو با کارآفرین نیمروزی در بخش آبزی پروری:

پرورش ماهی راهکار تحقق اقتصادمقاومتی در شهرستان نیمروز

31 شهريور 1394 ساعت 9:48

حسین جوادی گفت: گسترش این نوع پرورش عملی ترین راهکار در تحقق منویات رهبری و اهمیت دادن به چرخه تولید است.


به گزارش سرویس اقتصادی عصر هامون به نقل از خبرنیمروز، حسین جوادی بیان کرد: محدودیت ذخایر دریا و منابع آبی در کنار افزایش روز افزون جمعیت کره زمین باعث شد تا انسان برای تامین پروتئین سالم به پرورش انواع آبزیان در محیط های مصنوعی و در حاشیه آبهای باز و بسته روی آورد.

کارآفرین نیمروزی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی، با ارائه تسهیلات از سوی بسیج سازندگی این کار  را شروع کردم و بیش از ۴۰۰۰ قطعه بچه ماهی آمور(شیرماهی) طی بازه زمانی سه ماه تولید و برای فروش روانه بازار مصرف می کنم.

وی افزود: در هر محیط پرورشی ماهیان برای رشد بهتر باید قابلیت زیست در شرایط اقلیمی مورد نظر را داشته باشند و در برابر بیماری ها نیز مقاوم باشند، در این خصوص با کمک کارشناسان شیلات، دما و بیماری های احتمالی نیز بررسی می شود.

جوادی با اشاره به توسعه صید و آبزی پروری در این زمینه، ماهیان آمور را راهکار مناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: این نوع پرورش علاوه بر افزایش میزان تولید و سهمی که بر تولید ملی ایجاد می کند می تواند عملی ترین راهکار در جهت پیاده سازی منویات رهبری در ایجاد اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ایرانی باشد.

کارآفرین نیمروزی تصریح کرد: با حمایت از بخش های مختلف تولید و خصوصا تاکید بر خرید داخلی و بهره وری اقتصاد مقاومتی را سر لوحه گفتار و رفتارمان قرار دهیم و به همایش و امثال این رفتارهای سطحی و شعاری بسنده ننماییم.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سر لوحه قرار دهیم سیستان به قطب اقتصادی کشور تبدیل می شود.

انتهای پیام/9031


کد مطلب: 74801

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/74801/پرورش-ماهی-راهکار-تحقق-اقتصادمقاومتی-شهرستان-نیمروز

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir