کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی به مناسبت روز آتشنشانی؛

آتش نشانان، عاشقانی ایثارگر که جاودانه خواهند ماند

8 مهر 1394 ساعت 8:56

هفتم مهرماه بهانه ای است تا یادی داشته باشیم از انسانهای بزرگی که در مواقع بحران به عنوان پیشگامان عرصه تامین امنیت همیشه در خط مقدم هستند و از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می گذرند.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از زاهدانه، هفتم مهرماه روز آتش نشانی وایمنی نامگذاری شده است. روز زحمتکشانی که در هر حادثه ای برای نجات جان انسان ها جان خود را به خطر می اندازند. آری امروز بهانه ای است تا یادی داشته باشیم از انسانهای بزرگی که در مواقع بحران و هر حادثه ای به عنوان پیشگامان عرصه تامین امنیت همیشه در خط مقدم هستند و از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می گذرند تا بتوانیم درامنیت زندگی کنیم، افرادی که بدون هیچ ترس و واهمه ای نام فرشتگان نجات بر آنها حک شده است، انسانهای شجاع و فداکاری که شعله های سرکش و خشمگین و سوزان را با دنیایی از دلهره فروکش می کنند و شب و روز خود را با آتش دست و پنجه نرم می کنند تا هیچ خانواده ای شبی را بی خانه سپری نکند.
از اینرو خبرنگار ما بر آن شد تا گزارشی از دو شهید آتشنشان در این روز تهیه کند که در ادامه می خوانید.

شهيد سيد محمد علی طباطبائی

شهيد سيد محمد علی طباطبائی فرزند سيد محمود از سادات جليل القدر منطقه سيستان در سال 1316 در روستای ناصر آباد زابل در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود . او که در کودکی پدر خود را از دست داد مدتی را همراه خانواده در نهبندان سپری كرد و پس از آن همراه مادرش از نهبندان به زابل بازگشت و در روستای محمد آباد مشغول به ادامه زندگی شد. پس از گذراندن دوران ابتدايی ترک تحصيل كرد و به كار كشاورزی مشغول شد . سپس ازدواج كرد و صاحب شش فرزند شد که با شروع جنگ تحميلی پسرانش در جبهه حضور داشتند كه يكی از آنها به فيض شهادت نايل آمد.
شهيد سيد محمد علی در سال 1353 به زاهدان مهاجرت كرد و در شهرداری زاهدان قسمت آتش نشانی مشغول به خدمت شد . از سال 1364 چهار مرتبه در جبهه های جنگ حضور پيدا كرد و در دو عمليات مهم والفجر هشت و كربلای پنج شركت نمود و سر انجام در تاريخ 24/10/65 در عميلات كربلای پنج در منطقه شلمچه به فيض شهادت نايل آمد .

شهيد حميد شاه نظری
شهيد حميد شاه نظری در شهر اردبيل در خانواده ای مومن و متعهد بدنيا آمد . در كودكی بهمراه خانواده شان به شهر بيرجند و سپس به زاهدان عزيمت کردند و از دوران تحصيلات ابتدائی به بعد در زاهدان زندگی مي كرد. وی سال 66 به خدمت مقدس سربازی اعزام و سال 71 در سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی تحت عنوان راننده پايه دو مشغول بكار گرديد.
صداقت، پشتكار، تعهد كاری و ايمان از خصوصيات بارز فردی این شهید بزرگوار بود كه همين خصوصيات موجب شد تا به عنوان فرمانده شيفت عملياتی انتخاب شود.
لازم به ذکر است که وی ارادت خاصی به اهل بيت داشت و هر ساله به عنوان علمدار سالار شهيدان در مراسم سوگواری عاشورا وتاسوعا شركت می کرد.
نحوه شهادت این شهید بزرگواربه این صورت است که در تاريخ 25بهمن ماه سال 82 پيرو درخواست و اطلاع بی سيم پليس 110 و همچنين پليس راه نيروی انتظامی مبنی بر اينكه يک دستگاه اتوبوس در محور زابل و زاهدان دچار حريق گرديده نيروی های ايستگاه شماره سه سازمان آتش نشا نی وخدمات ايمنی زاهدان با فرماندهی شهيد حميد شاه نظری به محل حادثه ( 15 كيلومتری زاهدان ) عزيمت نموده و پس از اطفاء حريق اتوبوس و امداد رسانی به مسافرين براثر بی توجهی و سهل انگاری راننده كاميون كه درهمان جاده در حال تردد بود مورد اصابت كاميون قرار گرفت و به لقاء الله پيوست.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 75299

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/75299/آتش-نشانان-عاشقانی-ایثارگر-جاودانه-خواهند-ماند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir