تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
معاون فرهنگی نخبگان فردا گفت: دانشگاه‌ها استعدادهای برتر را به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کنند و این بنیاد به بعضی از آن‌ها تسهیلات می‌دهد.
ارائه تسهیلات 900 هزار تومانی به استعدادهای برتر
ارائه تسهیلات 900 هزار تومانی به استعدادهای برتر
به گزارش سرویس اقتصادی عصرهامون،آریا الستی معاون فرهنگی نخبگان فردا  با اشاره به تسهیلات تعیین شده برای دانشجویان دکترای نخبه بیان کرد: رویکرد و عملکرد تسهیلاتی که بنیاد ملی نخبگان ارائه می‌کرد کاملا عوض شده است و با چنین سوالاتی کاملا مخالف هستم چون بر خلاف جریان سازی که صنعت راهبردی کشور در امور نخبگان بعد از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌دهد اثر گذاری خواهد کرد.
وی افزود: چیزی به عنوان مسابقه جهت دریافت تسهیلات نداریم و بعضی از دانشجویان در جنبه‌های مختلفی از خود برتری نشان می‌دهند، مثلا عده‌ای در زمینه آموزش و تحقیق درس‌ها را بخوبی می‌گذرانند و عده‌ای دیگر ممکن است نتایج پژوهش خوبی را در کارنامه خود داشته باشند. حتی امکان دارد عده‌ای از دانشجویان در هیچکدام از موارد فوق برتری نداشته باشند اما بعنوان دانشجویی معمولی در حوزه‌های فناوری فعالیت‌های ویژه‌ای را انجام داده باشند.
الستی عنوان کرد: این‌ها استعدادهایی هستند که باید دیده شوند و تنوع آنها را به رسمیت بشناسیم به همین دلیل بعنوان تشویقی برای هر کدام از این دانشجویان برتر تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم که بتوانند در مسیر کار و هدفشان حرکت کنند.
معاون فرهنگی نخبگان فردا در خصوص شناسایی این گونه دانشجویان تصریح کرد: دانشگاه‌ها این استعدادهای برتر را به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کنند و از طریق بنیاد تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌گیرد از جمله تسهیلات، مربوط به پژوهانه ماهانه‌ای است که به دانشجویان دکترا در حوزه پژوهشی ارائه می‌شود و مبلغ حدود 900 هزار تومان در ماه است.
وی خاطر نشان کرد: ایده‌آل ما این است که برای همه دانشجویان این امکان و تسهیلات به وجود آید اما در حال حاضر کاری که از بودجه بنیاد بر می‌آید همین است و این وضع فعلی حالت ایده‌آل نمی‌باشد.
انتهای پیام/ 4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcjhxea.uqemxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما