کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عسگراولادی عنوان کرد

سه چالش مهم بر سر راه صادرات پس از برجام

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 3 آبان 1394 ساعت 7:10

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مسائل بانکی، مالیات و حمل و نقل را سه چالش مهم صادرات پس از اجرای برجام عنوان کرد.


به گزارش سرویس اقتصادی عصرهامون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان:اسدالله عسگر اولادی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت ، با اشاره به چالش‌های پیش روی صادرات پس از اجرای برجام گفت: به طور کلی سه چالش اصلی سر راه صادرات قرار دارد که دولت باید در شش ماهه دوم سال به آن توجه کند.
 
وی افزود: مشکل اصلی بر سر راه صادرات مسائل بانکی است که امیدواریم با اجرای برجام این مشکل حل شود و سیستم بانکی به کمک صادرات بیاید.
 
عسگر اولادی تصریح کرد: چالش دوم صادرات بحث مالیات است چرا که صادرات در ظاهر از پرداخت مالیات معاف است اما از صادرکنندگان دریافت می‌شود و می‌گویند که پس می‌دهد و پس نمی‌دهند و با این شیوه صادرکنندگان تنخواه بزرگی را به عنوان 9 درصد ارزش افزوده پرداخت می‌کنند و در پس‌گیری آن با مشکل مواجه هستند.
 
رئیس اتاق ایران و چین از حمل و نقل به عنوان سومین چالش صادرات یاد کرده و گفت در بخش حمل و نقل با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و در بخش حمل و نقل دریایی کشتیرانی ما تکافو نیست و باید کشتیرانی‌های بین‌المللی را به بندرعباس و بندر بوشهر سوق بدهیم تا شاهد افزایش حجم صادرات باشیم.
 
وی تأکید کرد: باید این سه چالش حل شود تا شاهد افزایش سهم صادرات باشیم.
 
انتهای پیام/2563


کد مطلب: 76864

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/76864/سه-چالش-مهم-سر-راه-صادرات-برجام

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir