کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست اداره بهزیستی خبر داد:

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در شهرستان سیب و سوران

http://bamehrestan.ir/ , 20 آبان 1394 ساعت 9:35

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سیب و سوران از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در این شهرستان خبر داد.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از با مهرستان، عبدالعزیز ارباب با اعلام این خبر گفت: تنبلی چشم یک بیماری خاموش است، هیچ علائمی ندارد و خانواده ها متوجه تنبلی چشم کودکان خود نمی شوند و علت نابینایی یا کم بینایی بزرگسالی در معاینه نشدن آنها در دوران کودکی است.
وی افزود: طرح پیشگیری از تنبلی کودکان سه الی شش ساله از تاریخ یکم آبان ماه جاری تا آخر آبان از سوی اداره بهزیستی شهرستان سیب و سوران اجرا میگردد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح هم‎اکنون در حال انجام است و با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته در صدد هستیم که شهرستان تحت پوشش صد در صدی این طرح قرار گیرد و احتمالا اجرای این طرح با توجه به وسعت منطقه و پراکندگی روستاها تا ۱۵ آذر تمدید شود.
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سیب و سوران با اشاره به تعداد واحد های مستقر در شهرستان برای اجرای این طرح تصریح کرد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح در شهرستان و بهره مندی تمامی شهروندان ۴۴ پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار در شهرستان مستقر شده اند.
ارباب با اشاره به عوامل ایجاد تنبلی چشم، تصریح کرد: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که به دلیل عیوب انکساری و ضایعات ارگانیک موجب کاهش دید یک‎طرفه و یا دو طرفه شده و در صورت عدم درمان به موقع، فرد را از یک یا هر دو چشم کم بینا یا نابینا خواهد کرد.
وی اظهار کرد: در طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان بنا داریم تمام کودکان شهرستان سیب و سوران را تحت معاینه قرار دهیم.
وی بیان کرد: معالجه تنبلی چشم فقط در سنین کودکی انجام می شود و هر چه زودتر تشخیص داده شود، معالجه زودتر انجام خواهد شد، درمانی بهتر و سریعتر بدست می آید.
ارباب افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کاهش بیماری‌های چشم و هزینه‌های درمان آن است، افراد مبتلا به تنبلی چشم در آینده ممکن است دچار نابینایی شوند که این موضوع در عملکرد و فعالیت آنها در سطح جامعه تأثیرگذار است.
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سیب و سوران در پایان از کلیه والدین خواست: تا به همراه فرزندان ۳ تا ۶ سال خود جهت سنجش بینایی به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 77826

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/77826/اجرای-طرح-پیشگیری-تنبلی-چشم-کودکان-شهرستان-سیب-سوران

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir