تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
در روز های اخیر با توجه به نزدیکی پیاده روی اربعین افزایش کرایه های اتوبوس از زاهدان تا مرز مهران و همچنین مرز میرجاوه تا زاهدان رشد صعودی داشته است.
وقتی لابی گری و سودجویی سفر را برای زائران حسینی سخت می کند!
وقتی لابی گری و سودجویی سفر را برای زائران حسینی سخت می کند!
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، با توجه به نزدیکی پیاده روی اربعین خیل کثیری از مردم در حال مهیا شدن برای این همایش عظیم حسینی هستند. از انجام مقدمات خروج از کشور تا درخواست صدور پاسپورت، از خرید کوله پشتی تا خرید کفش مناسب برای سفر.
در تماس هایی که برخی مخاطبان عصر هامون در روز های اخیر با این پایگاه خبری داشتند، خواستار پیگیری در خصوص افزایش کرایه اتوبوس ها برای زائرین شدند.

افزایش کرایه های اتوبوس کربلا از 8 میلیون به 12 میلیون
یکی از زائران حسینی گفت: 4 هزار نفر در سایت ثبت نام کرده اند که تعداد 500 نفر از این زوار قصد داشتند هوایی به این سفر بروند که بر اساس اعلام حج و زیارت نه تنها پرواز نداریم و نمی توانیم تهیه کنیم بلکه همان پرواز معمولی استان نیز کنسل شده است.
وی ادامه داد: این در حالی ست که همه استان ها ظرفیت پرواز کربلا را دو برابر کرده اند و مسئول حج و زیارت ما هیچ اقدامی برای زوار حسینی سیستان و بلوچستان نکرده است.
وی بیان کرد: مسئول ستاد اربعین استان چه کسی است؟ چرا تا کنون هیچ اقدامی برای زائران حسینی نکرده است ، چرا باید قیمت کرایه اتوبوس طی چند روز از 8 میلیون به 12 میلیون افزایش داشته باشد.

لابی بازی در استان هزینه ورود زوار خارجی را 4 برابر کرد
این زائر حسینی تصریح کرد: با 70 اتوبوس جهت حضور زوار از زاهدان تا شلمچه قرارداد بسته ایم که هزینه هر اتوبوس رفت و برگشت 8 میلیون تومان بوده اما اکنون به دلیل بازار گرم این روز ها، اعلام کرده اند هر اتوبوس 12 میلیون تومان است که جا دارد مسئولین ستاد اربعین در استان این معضل جدی را پیگیری نمایند.
وی افزود: برای حضور یک زائر افغانی یا پاکستانی که بخواهد از مرز میرجاوه تا زاهدان وارد استان شود مبلغ 30 هزار تومان دریافت میشده اما اکنون در سایه لابی گری و عدم نظارت این مبلغ به 100 تا 150 هزار تومان افزایش یافته است که مرزبانی و پایانه ها باید پاسخگو باشند.

هیچ افزایش کرایه ای نداشتیم/ هزینه دربست هر اتوبوس بیش از یک میلیون است
در تماسی که پایگاه خبری عصر هامون در خصوص افزایش قیمت ها با علی خانقاهی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان داشت، وی با بیان اینکه هیچ افزایش کرایه ای نداشتیم، گفت: این سازمان برای اربعین برنامه ای ندارد هر زائری که بخواهد به کربلا سفر کند باید به صورت گروهی به پایانه رفته و قرار داد ببندد.
وی ادامه داد: از آنجایی که هیچ سرویس مستقیمی از زاهدان تا مهران نداریم لذا زائران باید به صورت دربستی اتوبوس ها را اجاره کنند که هزینه اتوبوس ها روزانه یک تا یک میلیون و 500 هزار تومان است.

با متخلفان  و گران فروشی برخورد می شود
سید مرتضی مدنی فدکی مدیر کل تعزیرات سیستان و بلوچستان در این خصوص به عصر هامون گفت: همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی(ع) مردم زیادی از طریق مرز غرب کشور برای راهپیمایی باشکوه این روزها، به عتبات مشرف می شوند که به منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی و رعایت حقوق متقاضیان سفر به عراق از طریق خطوط هوایی و همچنین ناوگان اتوبوسرانی، وحمل و نقل این سازمان طرح ویژه ای را در همین خصوص با هماهنگی و همکاری اداره کل شرکت های هواپیمایی، پلیس راهور، اتحادیه حمل و نقل، سازمان حمل و نقل پایانه ها و استانداری اجرایی کرده تا بتوانیم به بهترین شکل نظارت را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه اگر زوار اربعین، در دریافت خدمات مسافرتی مشکلی دیدند، به این سازمان خبر دهند، افزود: این سازمان آماده دریافت شکایات مردمی در خصوص اضافه دریافتی شرکتهای مسافربری اعم از هواپیما، قطار و اتوبوس است.

شهروندان در صورت مشاهده تخلف به تعزیرات اعلام کنند
مدنی فدکی با بیان اینکه ،شهروندان در صورت مشاهده تخلف می توانند شکایت خود را به اداره کل تعزیرات حکومتی استان اعلام و یا شکایت خود را به سامانه پیامی5000515010 ارسال کنند، تصریح کرد: در صورت تخلف تعزیرات حکومتی با صدور رای به میزان گران فروشی شخص را محکوم به جزای نقدی در حق دولت می کند و اگر شاکی خصوصی داشته باشد محکوم به استرداد وجه مازاد به شاکی می شود.

با این حال شنیده ها و اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها حاکی از این است که این شور و نشاط حسینی به مذاق برخی ها در استان خوش نیامده و تلاش دارند تا به هر نحو ممکن این مراسم را تحت الشعاع قرار دهند.
چندی قبل نیز جلسه ای میان برخی از افراد منتسب به جریان مذهبی خاص در استان و برخی اتوبوس داران سطح استان تشکیل شده است که در آن از اتوبوس داران خواسته شده تا با افزایش قیمت اتوبوس ها در این مراسم عظیم اخلال ایجاد نمایند.
سوال اینجاست که چه کسانی باید در مقابل این انحرافات بیاستند؟
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcbffbz.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما