کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش عصر هامون از مجهزترین بیمارستان صحرایی؛

افتتاح نوزدهمین بیمارستان صحرایی با حضور سردار نقدی/ 180 بسیجی شیعه و سنی مرهم دردهای سیستان شدند

7 آذر 1394 ساعت 11:47

صبح امروز با حضور فرمانده بسیج مستضعفین نوزدهمین و مجهزترین بیمارستان صحرایی در سیستان افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، استان سیستان و بلوچستان از استان های محروم کشور است که همواره با کمبودها و مشکلاتی روبرو است که وجود این کمبودها بسیاری از اهالی این مناطق را با دشواری روبرو کرده است. 
مجموعه مردمی بسیج از ابتدای تشکیل تاکنون همواره در اجرای فرامین ولی امر مسلمین با ایمان، تقوا، ایثار، اخلاص و عمل به هنگام پیشقدم بوده و تمام تلاش خود را در جهت اجرایی شدن منویات ولایت به کار بسته است که از جمله این اقدامات محرومیت زدایی و ارائه خدمات پزشکی در قالب بیمارستان‌های صحرایی در نقاط دور افتاده کشور بوده که جایگاه ویژه‌ای را در بین مردم محروم این مناطق بدست آورده است.
در این راستا منطقه سیستان صبح امروز میزبان مجهزترین بیمارستان صحرایی تحت عنوان «بیمارستان صحراییشجره طیبه صالحین شهید میردشتی» بود.
این بیمارستان با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و به همت بسیج جامعه پزشکی صبح امروز  برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در روستای سدکی شهرستان هامون افتتاح شد.
در این بیمارستان خدماتی از جمله رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل، دندانپزشکی و سامانه برقی، کلینیک عمومی و تخصصی، اورژانس، زنان و مردان، اتاق عمل، سونوگرافی، رادیولوژی و بستری اورژانس، داروخانه و غیره ارائه می شود.

ارائه خدمات رایگان پزشکی به 30 هزار نفر بیمار نیازمند
مسئول بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان از افتتاح سومین بیمارستان صحرایی در سیستان خبر داد.
علیرضا سرگزی در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون با اشاره به اینکه این بیمارستان در دو بخش  سازه و بیمارستان صحرایی طراحی شده اظهار داشت: سازه بخش قابل حمل و متحرک اتوبوسی است که از بخش های مختلف شامل؛ رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل، دندانپزشکی و سامانه برقی تشکیل شده است.
وی افزود: بیمارستان صحرایی نیز شامل بخش های کلینیک عمومی و تخصصی، اورژانس، زنان و مردان، اتاق عمل، آزمایشگاه، سونوگرافی، داروخانه، دندانپزشکی، رادیولوژی و بستری است.
مسئول بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان از افتتاح این بیمارستان صحرایی هم زمان با شنبه هفتم آذرماه خبر داد و افزود: در این بیمارستان طی یک هفته خدمات رسانی به 30 هزار نفر پیش بینی شده است.
سرگزی از افتتاح سومین بیمارستان در سیستان خبر داد و تصریح کرد: پیش از این دو بیمارستان صحرایی برای خدمات رسانی به بیماران نیازمند در هامون شهر و شندول برپا شده است.
وی از برپایی 19 بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: تا کنون 16 بیمارستان در مناطق محروم بلوچستان و 2 بیمارستان در مناطق محروم سیستان افتتاح شده است.
سرگزی با بیان اینکه تا کنون برای هر سازه بیمارستان صحرایی 600 میلیون تومان اعتبار صرف شده است، تاکید کرد: اعتباری که برای سازه این بیمارستان هزینه شده است 3 میلیارد و 100 میلیون تومان است که 3 میلیارد از طرف سازمان بسیج و مابقی از محل اعتبارات وزارت کشور و درمان مساعدت گردیده است.
وی ادامه داد: در این بیمارستان بیش از 180 نفر خدمات رسانی می کنند که 12 پزشک ، 10 دندانپزشک و 15 متخصص جز این کادر می باشند.

ویزیت رایگان بیش از 830 هزار  نفر در 18 بیمارستان صحرایی استان
مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در حاشیه این مراسم گفت: این بیمارستان شامل بخش های اورژانس، خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی، دندان پزشکی، اعمال جراحی و خدمات مشاوره ای است.
سرهنگ پاسدار قاسم حسن زاده افزود: این بیمارستان به مدت یک هفته برای ارائه خدمات به مردم محروم منطقه دایر خواهد بود.
وی پیش بینی کرد: بیش از 30 هزار نفر از مردم شهرستان هامون از خدمات بهداشتی و درمانی این بیمارستان صحرایی بهره مند شوند.
وی گفت: تا کنون بیش از 830 هزار نفر در 18 بیمارستان صحرایی راه اندازی شده در مناطق محروم سیستان و بلوچستان خدمات درمانی و بهداشتی دریافت کردند.
مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق ارزش خدمات درمانی ارائه شده در 18 بیمارستان صحرایی را 380 میلیارد ریال عنوان کرد.
منطقه سیستان متشکل از پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 78914

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/78914/افتتاح-نوزدهمین-بیمارستان-صحرایی-حضور-سردار-نقدی-180-بسیجی-شیعه-سنی-مرهم-دردهای-سیستان-شدند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir