کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهره برداری از سه مرکز شبانه روزی بهداشتی و درمانی در شهرستان هیرمند

25 آذر 1394 ساعت 10:50

به ‌منظور افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی سه مرکز درمانگاهی به صورت شبانه روزی برای روستائیان به بهره برداری رسید.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از ندای هیرمند،فرماندار شهرستان هیرمند در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان با اشاره به خدمات ویژه ی دولت به روستاییان گفت: با توجه به اینکه 95 درصد جمعیت شهرستان در روستاها زندگی می کنند برنامه ریزی برای دستیابی به خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب و به موقع برای این قشر امری ضروری است.
محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند اظهار داشت: با شیوع بیماری آنفولانزا نوع A در استان سیستان و بلوچستان نگرانی ها را در بین مردم بیش از پیش دو چندان کرده است و این امر باعث مراجعه زیاد مردم به مراکز درمانی می شود.
وی افزود:با توجه به تعرفه های بالایی که در بیمارستان ها وجود دارد یک مرکز درمانی در شهر دوست محمد و دو مرکز درمانی در روستاهای شندول و پوکک در حال خدمات رسانی با هزینه مناسب به روستائیان هستند.
وی تاکید کرد: مردم باید در ابتدا به این مراکز درمانی مراجعه کنند و اگر بیماری حاد باشد به بیمارستان ها انتقال داده میشوند و همچنین دهیاران و بخشداری ها موظفند تا با اطلاع رسانی مناسب مردم را از این امر آگاه سازند.
خدمات درمانی سرپایی روستاییان در این درمانگاهها توسط پزشک خانواده انجام می گیرد و در صورت نیاز بیمار به بیمارستان انتقال خواهد شد.
دکتر عبادتی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند گفت:درمانگاه شبانه روزی شهید مدرس از امروز به طور شبانه روزی طرح پزشک خانواده را اجرا خواهد کرد.
وی بیان داشت: با توجه به قراردادهایی که بین داروخانه ها و دفترچه های بیمه روستایی منعقد شده است هزینه دارو به قیمت بسیار مناسب برای بیماران ارائه داده می شود.
عبادتی تصریح کرد: در سطح شهرستان هیرمند 10 درمانگاه و 64 خانه بهداشت و 20 پزشک مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 79811

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/79811/بهره-برداری-سه-مرکز-شبانه-روزی-بهداشتی-درمانی-شهرستان-هیرمند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir