کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدرس و معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان (عج) دلگان:

شهید مفتح با سخنرانیهاى متعدد در دانشگاه تبلیغات دشمنان را خنثی می کرد

دلگان پرس , 29 آذر 1394 ساعت 11:41

مدرس و معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان (عج) دلگان گفت: شهید دکتر مفتح با سخنرانيهاى متعدد خویش در دانشگاهها و مراکز دیگر توطئه و تبلیغات مسموم دشمنان را خنثی می کرد.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از دلگان پرس، با شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح استاد حوزه علمیه و دانشگاه در ۲۷ آذر ۱۳۵۷ ، این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجف بامری مدرس و معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان (عج) دلگان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه به خبرنگار ما گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنى حرکت پا به پای علم و دین بنابراین طلاب و دانشجویان قدر همدیگر را بدانند به همدیگر  خوشبین و با هم در امورات علمی مرتبط باشند.

وی افزود: اگر این دو قشر مهم جامعه به یکدیگر  روی آورند و زوایاى این امر پسندیده را بشناسند برای کشور و آینده جامعه ما بسیار با برکت است و این برای دشمنان تلخ و ناخشنود خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین بامری تصریح کرد: تجربه نشان داده در طی قرنهای گذشته استعمارگران برای بیگانه کردن نسل های رو به رشد کشورهای اسلامی از اسلام و خاموش کردن مساله ایمان و وجدان دینی در بین  مردم اقدامات متعددی را انجام داده اند.
این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: دشمن برای پیشبرد نقشه های شوم خود درجهت ازبین بردن وجدان دینی و ایمان اسلامی در اقشار مختلف مردم برنامه ریزی کرده است. وی خاطر نشان کرد: در زمان گذشته که پیشرفتهای علمی اروپا موجب شد تا جوانانی که برای تحصیل علم به اروپا و آمریکا رفته بودند هدف تبلیغات ضد اسلامی قرارگیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان (عج) دلگان بیان کرد: اولین پرورش یافته های غرب غالباً کسانی بودند که بخاطر ضعف نفس و فقدان تبلیغات مؤثر دینی نسبت به دین احساس بیگانگی  می کردند. لذا دانشگاهها که مرکز پرورش انسانهای دانشمند براساس پیشرفتهای علمی روز بود بنیان آن بر بی اعتقادی و معارضه ی با دین گذاشته شد و در دانشگاهها جایگاه دین را تضعیف کردند و به معارضه با آن پرداختند.
وی ادامه داد: آیت الله شهید دکتر مفتح از جمله شخصیتهایی بود که با آگاهی کامل نسبت به توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهی و حوزوی از هم را با تمام وجود احساس کرده بود و با سخنرانیهاى متعدد خویش در دانشگاهها و مراکز دیگر  توطئه و تبلیغات مسموم دشمنان را خنثی می کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نجف بامری در پایان خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) به پاسداشت زحمات شهید دکتر مفتح در عرصه دین در دانشگاه روز شهادت ایشان را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیدند.

انتهای پیام/4382


کد مطلب: 79999

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/79999/شهید-مفتح-سخنرانیهاى-متعدد-دانشگاه-تبلیغات-دشمنان-خنثی-می

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir