کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جماعت اهل سنت مسجد حضرت ابراهیم (ع) زاهدان:

رای ندادن به اصلح به منزله شهادت دروغ دادن است / ملاک اصلح نسبت های فامیلی و توصیه عناصر و اشخاص نیست

سنت نیوز , 27 بهمن 1394 ساعت 11:57

مولوی یوسف گرگیچی گفت: به جهت طرفداری از توصیه شدگان خود را گرفتاردر عذاب الهی نکنیم.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون؛ امام جماعت اهل سنت مسجد حضرت ابراهیم (ع) زاهدان در گفتگو با خبرنگار سنت نیوز پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همه ما موظف به حضور و سرنوشت سازی برای خودمان به واسطه شرکت در انتخابات هستیم.

مولوی یوسف گرگیچی در ادامه فلسفه رای دادن در دین را بیان کرد و گفت: وقتی که رأی دهنده به کسی رأی می‌دهد، گویا در حق وی شهادت می‌دهد که این فرد از نظر امانت و دیانت صلاحیت لازم را برای تصدی جایگاه مد نظر دارد.

وی در ادامه افزود: اگر کسی از بی کفایتی و عدم صلاحیت شخصی برای بر عهده گرفتن مسئولیتی اطلاع دارد و با وجود این به وی رأی دهد، این رای به منزله شهادت دروغ می باشد و از جمله بدترین گناهان کبیره است.

مولوی گرگیچی با اشاره به روایات و احادیث فراوان در حرمت شهادت دروغ در کتب مختلف اهل سنت اظهار داشت: با توجه به کثرت روایات در خصوص حرمت شهادت دروغ در دین می بایست در هنگام رای دادن و انتخاب افراد نهایت نکته سنجی و دقت را داشته باشیم.

وی با بیان اهمیت رای دادن به افراد اصلح در انتخابات عنوان داشت: اگر در یک حوزه انتخاباتی که چندین نفر نامزد شده‌اند و رأی دهندگان می‌دانند که به اعتبار دیانت، لیاقت و شجاعت فلان نامزد قابل ترجیح بود ، ترک اصلح برابر با گرفتار شدن در دام شیطان است.

مولوی گرگیچی افزود: ملاک در رای دادن به اشخاص میزان دینداری و تقوای آن ها می باشد و نسبت های فامیلی و قبیله ای و جانب داری به جهت توصیه دیگران یا طمع داشتن به امتیازاتی که بعدا عائد می شود گرفتار شدن در آتش جهنم را به دنبال دارد.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 82239

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/82239/رای-ندادن-اصلح-منزله-شهادت-دروغ-دادن-ملاک-نسبت-های-فامیلی-توصیه-عناصر-اشخاص-نیست

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir