کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​پاسخ صریح رهبر انقلاب به مخالفان تجارت چمدانی در سیستان و بلوچستان

9 ارديبهشت 1395 ساعت 17:10

در حالی عده ای از مسولین دولتی در سیستان و بلوچستان پیش از این و صراحتا مخالف ایجاد طرح تجارت چمدانی در استان بودند که رهبر انقلاب در دیدار روز گذشته خود با هزاران کارگر پاسخی صریح به این افراد دادند.


به گزارش عصرهامون، در حالی امام جمعه زابل بارها در خطبه های نماز جمعه و سخنرانی ها خود از مسئولین استان تقاضای پیگیری طرح تجارت چمدانی را داشتند که برخی از مسئولین دولتی در اقدامی هماهنگ نسبت به این سخنان امام جمعه موضع گرفتند.
شاید اولین نماز جمعه سال 95 شهرستان زابل را باید اتمام حجت امام جمعه زابل با برخی مسئولین استانی بدانیم که وی صراحتا با انتقاد از مسئولین اجرایی استان گفت: توجه بیشتری به شمال سیستان و بلوچستان داشته باشید.

حجت الاسلام کیخا در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مورد تجارت چمدانی خیلی حرف‌های قشنگی گفته شد اما یک مورد اقدام عملی را بیارید، سال اقدام و عمل است؛ ما به استاندار محترم و نماینده‎هایشان و کسانی که نمایندگان دولت هستند اقدام و عمل در مورد وعده‌هایی که به مردم عزیز، صبور و رشید ما دادند می‌خواهیم.
اما عده ای از مسئولین استانی و در راس آنها معاون امنیتی استاندار سخنان صریح و بی پرده امام جمعه زابل در خصوص تجارت چمدانی را برنتابیدند و با انتشار بیانیه های انتقاد آمیز در شبکه های اجتماعی به این سخنان امام جمعه واکنش نشان دهند.
علی اصغر میرشکار معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین مخالف سخنان امام جمعه زابل آستین ها را بالا زد و با انتشار گسترده متنی در شبکه های اجتماعی نوشت: تجارت چمدانی که معطوف به واردات کالا است با سیاست مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی که واردات را هدف قرار میدهد و به تولید داخل لطمه میزند مغایرت دارد.
اما بعد از انتشار متن آقای معاون و انتقاد او به سخنان امام جمعه زابل بود که جمعی از معتمدین، سران طویف و اقشار مردم زابل با حضور در مصلی این شهر ضمن تاکید بر مواضع امام جمعه زابل از موضع گیری یک جانبه علی اصغر میرشکار معاون استاندار سیستان و بلوچستان انتقاد کردند.
حجت الاسلام کیخا امام جمعه زابل که به عنوان سخنران در این تجمع مردمی حضور داشت، گفت: مشاور استاندار طرح تجارت چمدانی را غیرقانونی دانسته در حالی که اگر غیرقانونی بود چرا از ابتدا آن را تایید کردند.
وی با بیان وقتی مشاور استاندار که خود سیستانی است اینگونه واکنش نشان می دهد از دیگران چه انتظاری داشته باشیم افزود: در سال گذشته معاون امنیتی استاندار با حضور در دفتر امام جمعه زابل سخن از شکل گیری تجارت چمدانی در سیستان تا ده روز دیگر داشت اما متاسفانه با گذشت بیش از یک سال از آن زمان هنوز این سخن عملی نشده است.
وی ادامه داد: اگر تجارت چمدانی مغایر با فرمایشات مقام معظم رهبری است پس چرا وعده های دروغین به مردم می دهید.
وی تاکید کرد: استاندار باید دارای مشاور فهیم باشد و در این راستا مردم انتظار دارند استاندار نخبگان را به عنوان مشاور خود انتخاب کند.
اما پس از سخنان انتقاد آمیز معاون امنیتی استاندار و واکنش مردم به این اظهارات، این بار نوبت یک مسئول دولتی دیگر بود تا با سخنان کنایه آمیز به سخنان امام جمعه زابل واکنش نشان دهد.
هوشنگ ناظری فرماندار زابل دومین مسئول دولتی بود که قلم فرسایی کرد و در صفحه فیس بوک خود نوشت: در اقتصاد پویا و پیشتاز هیچ کشور در حال توسعه ای هیچگاه قاچاق کالا چه در احجام کلانش و چه نوع چمدانی آن بدلیل آسیب های جدی که به تولیدات داخلی می زده و می زند و نیز ایجاد ساختارهای معیشتی زود گذر وغیر مولدی که مردمان را از مسیر کرامت انسانی خارج ودر مسیرمصرفی قرار می دهد ، توصیه نشده است .



فرماندار زابل که به تبعیت از استاندار سیستان و بلوچستان فعالیت خود در فیس بوک را گسترش داده است در ادامه نوشت: لذا افرادی که آگاهانه و ناآگاهانه و با هر نیتی لذت های اقتصادی مقطعی و نامطمئن مردم را به لذت های پایدار و دائمی و مطمئن آنان ترجیح می دهند بر مسیری درست و امن و دلسوزانه ای راه نمی پایند .
در حالی برخی دولتی های سیستان و بلوچستان در مقابل سخنان امام جمعه زابل سینه سپر کردند و بر طبل مخالفت با طرح تجارت چمدانی کوبیدند که روز گذشته رهبر معظم انقلاب در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران، پاسخی صریح به این افراد دادند.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از سخنان خود با انتقاد از «واردات میلیاردی برخی لوازم غیر ضروری»، به مشکل جدی قاچاق کالاها و اجناس به داخل اشاره و خاطرنشان کردند: به مسئولان دولتهای مختلف، مکرر این مسئله را گوشزد کرده ام، و آنها نیز می گویند اگر تعرفه سنگین بگذاریم، قاچاق آن کالا بالا می رود، اما این دلیل، پذیرفتنی نیست.
ایشان قاچاق را بلایی بزرگ و سمّ تولید داخلی برشمردند و با انتقاد شدید از عدم برخورد جدی با این مسئله تأکید کردند: باید قوی ترین اشخاص را مأمور این کار کرد و دولت، ضمن تقویت دستگاههای ذیربط، با قدرت با قاچاق سازمان یافته مقابله و برخورد کند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته منظور از مبارزه با قاچاق کالا، مقابله با کوله‌برهای ضعیفی که در برخی مناطق اجناس کوچک را وارد می کنند، نیست؛ بلکه منظور قاچاقچیان بزرگی است که با دهها و صدها کانتینر، اجناس قاچاق، وارد کشور می کنند.
این سخنان رهبر انقلاب بار دیگر پرده از کم کاری برخی مسئولین دولتی برداشت و نشان داد عده ای برای لاپوشانی عملکرد ضعیف خود و برای کتمان واقعیت ها حاضر هستند بی محابا بر تن حقایق دشنه بزنند و چشم خود را بر منافع ملی ببندند!

 انتهای پیام/ 7250


کد مطلب: 84040

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/84040/پاسخ-صریح-رهبر-انقلاب-مخالفان-تجارت-چمدانی-سیستان-بلوچستان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir