تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۸
رئیس کمیته دفاعی مجلس درباره تعداد نیروهای ایرانی که در خان طومان به شهادت رسیده اند گفت: طبق آمار منتشر شده 13 نفر شهید، 18 نفر مجروح و 5 الی 6 نفر از ایرانیان اسیر شدند.
تعداد اسرا و شهدای ایرانی فاجعه "خان طومان" اعلام شد
به گزارش سرویس سیاسی عصرهامون به نقل از میزان: ماجرای خان طومان و حیله و خدعه آمریکایی‌ها در اشغال این منطقه استراتژیک بدست تکفیری‌ها، در روزهای اخیر خبر اول رسانه‌ها بود؛ خان طومان یک شهرک راهبردی است که حائل میان دو شهر بزرگ سوریه یعنی حلب و دمشق است؛ این منطقه در محدوده آتش بسی قرار داشت که در اسفند ماه 94 با توافق روسیه و آمریکا برقرار شده بود؛ تکفیری‌هایی که این منطقه را مورد تجاوز قرار دادند تحت حمایت مالی و لجستیکی آمریکا، عربستان و ترکیه قرار دارند.

روز جمعه بود که خبر اشغال شهرک راهبردی خان طومان در رسانه‌ها منتشر شد؛ آنطور که رسانه‌ها گزارش دادند، در این روز حدود سه هزار تکفیری «جبهه النصره» در حالی که بیرق نیروهای به اصطلاح میانه رو موسوم به «جیش الفتح» را حمل می‌کردند با نقض آتش بس و تسلیحات اهدایی آمریکایی‌ها به خان طومان یورش بردند و این شهرک استراتژیک را اشغال کردند.

از همان نخستین ساعات انتشار خبر سقوط خان طومان، رسانه های حامی معارضان سوری از کشته شدن تعداد زیادی از تروریست‌ها خبر دادند؛ «المرصد السوری» مرکز به اصطلاح حقوق بشری وابسته به معارضان سوری از کشته شدن 43 نفر از تروریست‌ها در نبرد خان طومان از جمله «ابوعائشه الحموی» و چهارتن از نیروهای اصلی‌اش خبر داد.

اما اخبار واصله از سوریه حکایت از پیشروی ارتش سوریه در جبهه حلب دارد؛ این نیروها که دیگر دغدغه نقض آتش بس را ندارند، 24 ساعت پس از اشغال خان طومان، سلسله حملات خود را برای بازپس گیری این شهرک استراتژیک آغاز کردند؛ آنطور که رسانه های گزارش دادند، ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت در اولین گام، شهرک «معراته» و مناطق «ابورویل» و «تل‌المسطاوی» را از کنترل تروریست‌های تکفیری خارج کردند؛ همچنین ده‌ها تن از تروریست‌ها در«خان طومان»،«الزریه» و«العیس» با حملات هوایی ارتش سوریه از پای درآمدند.

تحولات میدانی حکایت از آن دارد که ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت در روزهای آتی شهرک خان طومان را بار دیگر از اسارت تروریست های تکفیری خارج می کنند. لازم به ذکر است ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب الله لبنان در آبان ماه سال گذشته با حملات همه جانبه از چند محور وارد شهرک راهبردی «خان طومان» شدند و تروریست ها را از این منطقه فراری دادند.

تعداد اسرا و شهدای ایرانی فاجعه "خان طومان" اعلام شد

تعداد اسرا و شهدای ایرانی فاجعه اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسیخبرگزاری میزان، درباره تعداد نیروهای ایرانی که در خان طومان به شهادت رسیده اند گفت: طبق آمار منتشر شده 13 نفر شهید، 18 نفر مجروح و 5 الی 6 نفر از ایرانیان اسیر شدند.


انتهای پیام/7473 https://www.asrehamoon.ir/vdcb5abw.rhbaapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما