تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷
جمهوری اسلامی ایران ابزارهایی دارد که به کمک آن ها می‌تواند تنگه هرمز را برای مدتی که می‌خواهد ببندد.
ابزارهای ایران برای بستن "تنگه هرمز" چیست؟ + تصاویر
به گزارش گروه سیاسی عصرهامون؛  نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا با حضور در منطقه خلیج فارس باعث ایجاد ناامنی در این شاهراه مهم آبی جهان شده است. 

نیروی دریایی ارتش آمریکا با اعزام ده ها فروند "ناو جنگی"، "ناوشکن"، "ناوهواپیمابر" و ..... به دنبال تسلط بر خلیج فارس بوده و از همپیمانان منطقه ای خود همچون عربستان سعودی، قطر، بحرین، امارات متحده عربی و .... نیز بهره می گیرد. در حقیقت پایگاه های نظامی آمریکا در خلیج فارس همچون "پایگاه شیخ عیسی" در بحرین ، "العدید" در قطر ، "شیخ السالم"  در امارات متحده عربی و ..... ابزاری برای ایالات متحده است تا از آن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده کند. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان وظیفه محافظت ازآب های سرزمینی جممهوری اسلامی ایران را بر عهده دارند و ضمن آن رصد آب های بین المللی را نیز انجام می دهند. 


**تامین امنیت خلیج فارس بدون حضور نیروهای فرامنطقه ای امکان پذیر است

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بارها اشاره کرده که  تامین امنیت خلیج فارس بدون حضور نیروهای فرامنطقه ای امکان پذیر است و می توانند کشورهای منطقه ای با همکاری یکدیگر یک امنیت پایدار را ایجاد کنند. 

حضور ناوهای غول پیکر ایالات متحده آمریکا در خلیج فارس در حقیقت برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران انجام شده و به همین دلیل نیروی دریایی سپاه برای جلوگیری از اقدامات مخرب امپریالیسم،  توان دفاعی خود را افزایش داده است.  

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره گیری از "مین های دریایی" ،" موشک های ضد کشتی" و "قایق های تندرو"  ؛ یک امنیت پایدار را در خلیج فارس ایجاد کرده و این موضوع باعث ناخشنودی مقامات  نظامی و سیاسی ایالات متحده آمریکا شده است. 
 
ابزارهای ایران برای بستن

ابزارهای ایران برای بستن

ابزارهای ایران برای بستن

 

کنگره آمریکا و مقامات کاخ سفید تلاش می کنند تا جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های دیگر مورد هجمه قرار دهند و این موضوع در حوزه رزمایش و تمرین نظامی مشهود است و  جای تامل دارد. 

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اسفند ماه سال 93 یک رزمایش بزرگ دریایی انجام داد و به کمک 400 موشک ماکت ناوهواپیمابر غول پیکر به نام "یو اس اس جان نیمیتز" را منهدم کرد و نشان داد در صورت تعرض به حریم دریایی جمهوری اسلامی واکنش ایران سخت و قاطع خواهد بود. 


***ناوهای آمریکایی چگونه از تنگه هرمز عبور می کنند؟ 

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعمال حاکمیت ایران در آب های سرزمینی همواره به ناوهای بیگانه هشدار داده به حریم دریایی احترام بگذارند و ناوهای آمریکایی در زمان عبور از خلیج فارس خود را به دهانه جنوبی  "تنگه هرمز"  می چسبانند و حرکت می کنند و این یعنی اقتدار جمهوری اسلامی در حفظ حریم آبی. 

دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه  گفت:  آمریکایی ها نمی توانند از آب های سرزمین ما که عموماً آبراهای بین المللی خلیج فارس درداخل آن وجود دارد، عبور کنند و علت هم این است که ورود یا عبور از این مناطق به شرطی است که عبور بی ضرر باشد؛ مسلما عبور ناوهای آمریکایی را جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عبور بی ضرر تلقی نمی کند و به همین لحاظ ، سال های طولانی است که ما به لحاظ کنترل اعلام کردیم ناوهای آمریکایی از مناطق جنوبی خلیج فارس و از کنار آب های سرزمینی کشورهای همسایه ما در جنوب خلیج فارس عبور می کنند.  
 
وی ادامه داد: وقتی ما چنین وضعیت حائلی درست کردیم ، مطمئن هستیم که آمریکایی ها نه در شرایطی هستند که بخواهند این کار را بکنند، و نه ما اجازه می دهیم که بخواهند کوچکترین ناامنی در خلیج فارس به وجود بیاورند ، ما به عنوان یک نیروی دریایی حرفه ای دراینجا کلیه نظارت ها و کلیه حرکت ها را که یک توانمندی حرفه ای باید انجام بدهد، انجام می دهیم ، خود بخود این حرکت ما و این توانمندی ما ضمانتی است برای اینکه به هیچ وجه ، هیچ گونه روند اتفاقی و از پیش ناخواسته به وجود نیاید و آمریکایی ها مواظب هستند که وقتی در مواجهه با نیروهای ما و مرکز کنترل ما قرار می گیرند، خود را  به عنوان مجری مصوبات شورای امنیت سازمان ملل معرفی می کنند نه به عنوان یک ناو آمریکایی که مستقلاً به عنوان آمریکایی بودن خودش بخواهد خود را معرفی کند و خود این نشان دهنده این است که کاملا مواظب هستند که در منطقه پراهمیتی از دنیا یعنی خلیج فارس اتفاق ناخواسته‌ای به وجود نیاید.   

سردار فدوی درباره راه تماس میان نیروهای آمریکایی و ایرانی در خلیج فارس گفت که هر شناوری که در دریا حضور دارد ، طبق مکالمات بین المللی تعیین شده با هم در دریا در ارتباط هستند و این نیست که یک خط خاصی نیاز باشد که ارتباط وجود داشته باشد و علاوه بر آن مرکز کنترل نیروی دریایی سپاه در "تنگه هرمز" که یک منطقه کنترل شده جهانی است و همه دنیا از آن مطلع هستند، مورد شناخته شدن است از جمله شناخت آمریکایی‌ها.
 
وی تأکید کرد: ما از همین امسال به آمریکایی‌ها اعلام کردیم که اینجا خلیج فارس است و شما باید در خلیج فارس در تمام ناوهایتان فارسی زبان وجود داشته باشد، که به محض اینکه در منطقه سوالی شد ، شما به زبان فارسی جواب بدهید  و باید به فارسی مسلط باشید و آمریکایی ها این کار را کردند و در تمام ناوهایشان فارسی زبان آمریکایی دارند  و قادر هستند که در هر زمانی که ما بخواهیم ، به ما فارسی پاسخ بدهند. 


** پاترول کرفت ها و موشک های ضد کشتی دو عامل قدرت ندسا

شبکه المیادین در گزارش مطرح کرده بوذ:  قدرت نیروی دریایی ایران در قایق های تندرو نهفته است که مجهز به موشک های ضد کشتی هستند. نیروی دریایی ایران فعالیت هایی سیاسی مثل دیپلماسی دریایی برای ارسال پیام های دریایی انجام می دهد که در انجام تمرین های دریایی در واکنش به تمرین های دریایی آمریکا و اسرائیل در منطقه و بخصوص منطقه خلیج فارس تجلی می یابد. علاوه بر این نیروی دریایی ایران برای مقابله با تهدیدات خارجی که هر لحظه احتمال وقوع آنها وجود دارد، مجهز شده است. 
 
ابزارهای ایران برای بستن


ابزارهای ایران برای بستن
 

همچنین پس از تهدید جمهوری اسلامی ایران درباره مقابله با اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا سعی کرده در خلیج فارس محتاطانه برخورد می کنند.  شبکه صدای آمریکا به نقل از سخنگوی پنتاگون نوشته است که کشتی‌های جنگی آمریکایی اسکورت کشتی‌های تجاری در آب‌های تنگه هرمز را متوقف کرده‌اند. شبکه صدای آمریکا گزارش داده است که در پی تهدید ایران به بستن تنگه هرمز، کشتی‌های جنگی آمریکایی از این آبراهه دوری می‌کنند.


سرهنگ "استیو وارن" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا  عنوان داشت: کشتی‌های جنگی این کشور اسکورت کشتی‌های تجاری آمریکایی و انگلیسی در "تنگه هرمز" را متوقف کرده‌اند.

در حقیقت  "قایق های تندرو" و "موشک های ضد کشتی"  دو ابزار نیرومند جمهوری اسلامی ایران است که در صورت لزوم برای بستن "تنگه هرمز" از آن استفاده خواهد کرد. 

گزارش از محمد زرچینی 


انتهای پیام/7473 https://www.asrehamoon.ir/vdceen8v.jh8eei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما