تاریخ انتشار :شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۵
پیوند بین اسرائیل با داعش؛ جبهه النصره، احرار الشام، جیش الاسلام و .... اثبات شده و سلاح هایی که با مارک اسرائیل به سوریه وارد می شود؛ به دست این تروریست ها می‌رسد.
محموله‌های سلاح "ساخت اسرائیل" در مسیر "رقه" و "دیرالزور"؟! + تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی عصرهامون؛  رژیم صهیونیستی یک از طرف های ذینفع جنگ سوریه بوده که از امکانات خود در جهت تجهیز تروریست های تکفیری استفاده می کند. 

مقامات "تل آویو" همواره از تروریست های تکفیری در سوریه حمایت کرده و آن ها را در سرزمین های اشغالی درمان می کنند و پول و سلاح های پیشرفته در اختیارشان قرار می دهند. 

پیوند بین اسرائیل با داعش؛ جبهه النصره، احرار الشام، جیش الاسلام و .... اثبات شده و سلاح هایی که با مارک اسرائیل به سوریه وارد می شود؛ به دست این تروریست های خطرناک می رسد.  یکی از نکات مهمی که درباره پشتیبانی اسرائیل از تروریست های تکفیری وجود دارد اینکه به طور کلی چرا "تل آویو" از افراطی گری  در سراسر سوریه و حتی عراق پشتیبانی می کند. 



**ارسال سلاح های با مارک اسرائیل به شرق سوریه؟!!

رسانه های سوری گزارش دادند: یک محموله سلاح‌های ساخت اسرائیل در استان "سویدا" در جنوب سوریه کشف و توقیف شده است. خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع محلی عنوان داشت که ماموران یک خودروی مملو از سلاح‌ها و مهمات اسرائیلی را که عازم مناطق تحت تصرف داعش بود، اخیرا توقیف کردند. این منبع ادامه داد: این خودرو از مناطق شرقی استان "درعا" به سوی "صحرای بادیه" در حرکت بود.

"مین‌ های ضد  نفر"، "سلاح  و  مهمات آر پی‌ جی"، "خمپاره‌های بی 9"، " 120 میلیمتری"، "نارنجک و فشنگ تیربارهای 23 میلیمتری" از جمله سلاح‌های توقیف شده در این عملیات بودند. به گفته این منبع، راننده این خودرو طی عملیات کشته شده است. 

 
محموله های سلاح

محموله های سلاح

محموله های سلاح

محموله های سلاح

 

نیروهای مردمی استان "سویدا" هفته گذشته نیز محموله مهمات "آرپی‌جی" و دیگر انواع خمپاره را در مسیر "صحرای بادیه" توقیف کردند.  سوریه اعلام کرده بود اسرائیل و هم‌پیمانان غربی و منطقه‌ای آن به گروه‌های معارض دولت "دمشق" کمک می‌کنند. اسناد بیمارستان‌های اسرائیلی نشان می‌دهد تل آویو برای درمان تروریست‌هایی که در جنگ با سربازان سوری مجروح شده‌اند، میلیون ها دلار خرج کرده است.

البته کمک های اسرائیل ، پادشاهی عربستان، قطر ، اردن و .... به تروریست ها در سوریه اعتراض شدید "دمشق" را در پی داشته و بشار جعفری بارها در این زمینه به سازمان ملل شکایت کرده است.  

"بشار الجعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل  در این زمینه عنوان داشت: نمایندگان کشورهایی که در خونریزی ملت سوریه دخالت دارند؛ گزارش گمراه کننده ای از اوضاع در سوریه ارائه می دهند که فقط در راستای خدمت به تروریسم و افراط گرایی در منطقه است.

الجعفری ضمن انتقاد از سکوت این کشورها در قبال اقدامات توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی و ضد ساکنان جولان اشغالی افزود: ساکنان جولان اشغالی اگر یهودیت اسرائیلی را مورد مخالفت قرار دهند ؛ هرگز در بیمارستان های این رژیم نمی توانند معالجه شوند و در مدارس نمی توانند به زبان عربی درس بخوانند. آموزش زبان عربی در جولان اشغالی ممنوع است. اشغالگران مانع از فعالیت هلال احمر سوریه در "جولان" اشغالی می شوندصهیونیست ها علاوه بر ایجاد دیوار حائل در شرق شهر مجدل شمس سوریه با اعطای نقشه های مین گذاری شده در جولان به سازمان های بین المللی خودداری می کنند به ویژه که این مین ها سبب زخمی شدن726 نفر از227 نفر شده است.

وی اعلام کرد: کمک اسرائیل به گروه های تروریستی وابسته به القاعده در منطقه جولان نقض آشکار توافقات و قوانین و قطعنامه های بین المللی است. این اقدامات رژیم صهیونیستی جان نیروهای حافظ صلح در این منطقه را در معرض خطر قرار می دهد به ویژه که ما شاهد هستیم که این گروه های مسلح نیروهای حافظ صلح سازمان ملل موسوم به آندووف را می ربایند یا به سوی آنها تیراندازی می کنند و مراکز آن را هدف قرار می دهند.مسئولان رژیم صهیونیستی تروریست ها را در بیمارستان در نزدیکی مرز با سوریه معالجه می کنند و آنها را دوباره به جنگ با سوریه اعزام می کنند.

 
محموله های سلاح

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: اسرائیل فقط به حمایت لجستیکی اکتفا نکرده و به دخالت نظامی مستقیم روی آورده و آخرین بار یک مدرسه و مسجد را در روستای الحمیدیه در "جولان" سوریه هدف قرار داده و هماهنگی کاملی میان اشغالگران و گروه های تروریستی در منطقه برقرار است و سه کشور عربستان سعودی،قطر و ترکیه همپیمانی آشکاری با اسرائیل دارند. هدف ویرانی سوریه است و آنها همه گروه های وابسته به القاعده شامل داعش، جبهه النصره و دیگر گروه را حمایت می کنند.


**مقامات "تل آویو" سعی می کنند "جولان "  را بخشی از سرزمین های اشغالی معرفی کنند

اولین دلیل حمایت اسرائیل از تروریست های تکفیری به نزاع های مرزی بین سرزمین های اشغالی و سوریه باز می گردد. مقامات "تل آویو" سعی می کنند "جولان اشغالی"  را بخشی از سرزمین های اشغالی معرفی کنند و این در حالی است که "بشار اسد"  به دنبال حفظ تمامیت ارضی سوریه است. 

علاوه بر این، دولت سوریه اعلام کرده که به هیچ عنوان "بلندی های جولان" را جزیی از سرزمین های اشغالی نمی داند و به زور اسلحه هم که شده این منطقه مهم را روزی پس خواهد گرفت. لذا اسرائیل هم برای حفظ امنیت داخلی خود متوسل به ارسال کمک های نظامی برای تروریست های تکفیری می شود تا در جنوب سوریه یک حاشیه امن برای خود ایجاد کند. 

اسرائیل به دنبال تقویت زیرساخت های افراط گرایان در سوریه بوده و تمایل ندارد که این گروه های تروریستی نابود شوند ؛ چرا که اگر آن ها از بین بروند سرزمین های اشغالی دوباره در کانون توجهات خواهد بود و برای مخاطبان سوالی جدی مطرح می‌شود که اسرائیل در جنوب سوریه چه می‌خواهد؟

در حقیقت "گلوله های توپ 23 میلی متری" به این دلیل در اختیار تروریست ها قرار می گیرد که آن ها بتوانند هواپیماهای نظامی ارتش سوریه را منهدم کنند و موشک های ضد تانک "تاو" هم (که عمدتا آمریکا به تروریست ها می دهد) برای مقابله با تانک های ارتش سوریه است. 

در حقیقت اسرائیل دوست ندارد جنگ سوریه خاتمه یابد و از این طریق منافع انبوهی کسب می کند که نمونه آن امنیت سرزمین های اشغالی هم مرز با جنوب سوریه و طولانی تر کردن جنگ محور مقاومت با تروریست هاست. 



گزارش از محمد زرچینی  


انتهای پیام/ 7473 https://www.asrehamoon.ir/vdcbswbw.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما