تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه گفت: عربستان به دنبال پیاده کردن سیاست ها و دستورات اربابان آمریکایی و اسراییلی خویش در قبال ایران است.
به گزارش سرویس سیاسی عصرهامون، به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ مولوی عبدالرحیم ریگیان پور درباره دلایل استفاده سیاسی عربستان از سفر حج در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: حج یکی از مناسک مهم دین اسلام و متعلق به همه ملل اسلامی است و مانع تراشی عربستان در امورحج ایران ناشی از اختلافات سیاسی عربستان با کشور ماست.
وی با اشاره به دلایل کارشکنی های عربستان در برگزاری سفرحج، افزود: عربستان به دنبال پیاده کردن سیاست ها و دستورات اربابان آمریکایی و اسراییلی خویش در قبال ایران است و کارشکنی عربستان در برگزاری مناسک حج ایرانیان نیز از همین موضوع نشات می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: ممانعت و کارشکنی از برگزاری سفر حج، گناهی کبیره است که بر عهده دولت عربستان خواهد بود چرا که دولت ایران تمام تلاش خویش را برای برگزاری سفر حج انجام داده است و اما دولت عربستان به دلیل اختلافات سیاسی با کشورما  به دنبال خدشه دار کردن عزت و احترام حجاج ایرانی است.
وی با اشاره به گناه دولت عربستان در فاجعه منا، تاکید کرد: فاجعه منا نشان داد که دولت عربستان توان مدیریت مناسک حج را ندارد و این ضعف مدیریتی و بی تدبیری های آل سعود چندین هزار نفر از حجاج از سراسر دنیا را به خاک و خون کشید، سازمان کنفرانس اسلامی باید در این باره تصمیمی قاطع بگیرد و اداره امور حج را به دست سایر کشورهای  اسلامی قرار دهد.
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcji8eo.uqeiyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما