کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفاع عجیب فرماندار آلوده ترین شهر جهان از استاندار/ او که نمی تواند خود را نصف کند!

3 مرداد 1395 ساعت 10:44

در حالی فرماندار زابل از توجه ویژه استاندار به مسائل سیستان سخن می گوید که اوسط هاشمی در نشست اضطراری که با حضور استانداران و مسئولین کشوری در وزارت کشور برگزار شد حضور نیافت.


به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون ، هفته اخیر بود که طوفان شن غلظت آلودگی سیستان را به بیش از 60 برابر حد مجاز کرد تا میلیارد ها تومان خسارت به بخش های مختلف این منطقه وارد و هزاران نفر در سایه سکوت مسئولین راهی مراکز درمانی شوند.
در تماسی که پایگاه خبری عصرهامون در خصوص میزان خسارات وارده با هوشنگ ناظری فرماندار ویژه زابل برقرار کرد، وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال بررسی میزان خسارات هستیم، گفت: هنوز میزان قطعی مشخص نشده است.
 وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار عصرهامون " در تماس های مردمی شهروندان خواهان حضور استاندار در روز های آلوده در سیستان بودند چه پیگیری هایی برای حضور ایشان در منطقه انجام شد؟" عنوان کرد: بحث فیزیکی استاندار در منطقه اهمیت ندارد چرا که گزارشات هر 2 ساعت برای ایشان ارسال می شده و در ریز جریانات بوده اند.
ناظری با بیان اینکه استاندار درگیر مسئله منطقه آزاد برای رایزنی های لازم بوده است، افزود:  فقط بحث شن های روان که مطرح نیست بلکه ایشان درگیر منطقه آزاد تجاری بودند که اگر تصویب نشود می گویند چرا تصویب نشد لذا شما مسئله ای را پیگیری کنید که معقولانه و نتیجه داشته باشد.
علی ای حال این پاسخ فرماندار زابل در حالی است که سیستان در روز های اخیر رکوردار غلظت آلودگی هوا در کشور بود، صاحبنظران منطقه ای بر این باور بودند که در این برهه و با توجه به حساسیت های منطقه جا داشت این مسئله به صورت ملی و ویژه در دستور کار مسئولین دولت قرار می گرفت تا دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی در این منطقه از کشور نباشیم.
با این حال فرماندار ویژه زابل در ادامه گفته هایش با بیان اینکه استاندار درگیر مسائل خاص هستند، ادامه داد: ایشان یک نفر است (استاندار) نمی تواند خود را نصف کند، با حضور ایشان در منطقه چه اتفاقی می افتد؟!
وی با بیان اینکه ایشان در تهران هستند و روز گذشته با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در خصوص مسئله ریزگرد ها جلسه داشتند، خاطر نشان کرد: همچنین ایشان با کمیسیون های مختلف مجلس و استاندار دیگر مناطق جلساتی داشتند با این وجود در ریز جریانات ریزگرد ها قرار گرفتند.
این گفته های فرماندار آلوده ترین شهر جهان نیز در حالی است که خاص ترین مسئله این روز های سیستان بحث آلودگی هوا و سلامت مردم است.
با این وجود شاید دلیل عدم حضور استاندار سیستان و بلوچستان در نشست اضطراری 5 وزیر برای بررسی وضعیت ریزگردها که 20 خرداد ماه سال جاری با حضور استانداران 5 استان و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در وزارت کشور برگزار شد تکاپوی وی برای حل مشکلات مهم تری بود.
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 86671

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/86671/دفاع-عجیب-فرماندار-آلوده-ترین-شهر-جهان-استاندار-او-نمی-تواند-خود-نصف-کند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir