تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴
مدیر امور عشایری مهرستان از تلف شدن ۵۰ راس دام سبک عشایر بر بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل در این شهرستان خبر داد.
تلف شدن ۵۰ راس دام عشایر مهرستان بر اثر سیل
به گزارش عصر هامون محمد صدیق مزارزهی در گفت و گو با خبرنگار با مهرستان با اعلام این خبر گفت: عشایر منطقه همواره با مشکلات بسیاری مواجه هستند که یکی از مهم‌ترین این مشکلات خسارت‌های سنگینی است که در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا به آنها وارد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در پی بارندگی‌های چند روز اخیر در مهرستان  و جاری شدن سیل در برخی از روستاهای عشایری این شهرستان، عشایر متحمل خسارت سنگین شدند.
وی با اشاره به تلفات ناشی از بارندگی های اخیر به دامداران و عشایر مهرستان، اذعان کرد: متاسفانه در پی بارندگی های شدید چند روز اخیر ۵۰ راس دام سبک عشایر مستقر در حوزه کوه بیرک تلف شدند.
مدیر امور عشایری مهرستان تصریح کرد:  بر اساس گزارشات و کارشناسی های صورت گرفته میزان خسارت وارده به دام های عشایر شهرستان ۲۰ میلیون تومان برآورد شده است.
مزارزهی به گل آلود شدن چشمه ها در مناطق عشایری شهرستان اشاره و افزود: بعضی از چشمه های حوزه کوه بیرک که منبع تامین آب شرب عشایر در این منطقه هستند در اثر بارش های سیل آسا گل آلود شده اند.
وی به تخریب جاده های عشایری اشاره و خاطرنشان کرد: بارش باران سیل آسا موجب تخریب برخی از جاده های عشایری منطقه نیز شده است.
مزارزهی تاکید کرد: خسارت های وارده به عشایر شهرستان در نتیجه بارش های سیل آسای چند روز گذشته در دست بررسی است و در نخستین فرصت اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/7261 https://www.asrehamoon.ir/vdchvwn6.23n-mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما