کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرستان تاکید کرد:

توسعه صنایع دستی یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است

با مهرستان , 10 شهريور 1395 ساعت 8:52

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرستان گفت: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه صنایع دستی در کشور است.


به گزارش عصر هامون ابراهیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار با مهرستان با اشاره به ظرفیت های شهرستان مهرستان در بخش صنایع دستی،  اظهار کرد: توسعه صنایع دستی باعث ورود سرمایه و سرمایه گذار به شهرستان و باعث از بین رفتن بیکاری و رونق اقتصادی می شود.
وی افزود: از جمله صنایع دستی که در این شهرستان تولید می شود می توان به هنر سوزن دوزی بلوچی، حصیربافی، سکه دوزی، گلیم بافی و …. اشاره کرد.
وی با بیان اینکه یکی از راه های توسعه شهرستان مهرستان توسعه صنایع دستی است، تصریح کرد: در راستای خودکفایی و اشتغال پایدار ۱ کارگاه سوزن دوزی بلوچی با همکاری کانون فرهنگی اجتماعی بانوان شهرستان مهرستان در حال برگزاری است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرستان، خاطرنشان کرد: در این کارگاه ۳۰ نفر از بانوان علاقمند به هنرسوزن دوزی  شرکت داشته و در پایان دوره آموزشی از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا می شود.
ابراهیمی افزود: ۱ کارگاه سوزن دوزی بلوچی  با توجه به تفاهم نامه و توافق نامه منعقد شده بین ادارات کمیته امداد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف توانمندسازی و ایجاد بستر اشتغال و خودکفایی بانوان نیز در روستای قادرآباد برگزار شده است.
وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این کارگاه، خاطرنشان کرد: در این کارگاه ۳۰ نفر از بانوان هنرمند و علاقمند به هنرهای دستی شرکت داشتند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرستان با بیان اینکه از  پتانسیل های محلی و بومی شهرستان می توان  استفاده اقتصادی و درآمدزایی کرد، تصریح کرد: صنایع دستی در اقتصاد خانواده‌ها به ویژه در جوامع روستایی و عشایری در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانواده ها نقش چشمگیری را ایفا می‌کند.
انتهای پیام/7261


کد مطلب: 87830

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/87830/توسعه-صنایع-دستی-یکی-راهکارهای-تحقق-اقتصاد-مقاومتی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir