کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان میرجاوه:

امام هادی(ع) از جایگاه علمی والایی برخوردار بودند

پایگاه خبری لادیز , 28 شهريور 1395 ساعت 12:29

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان میرجاوه گفت:امام هادی(ع) از جایگاه والای علمی برخوردار بودند و شخصیت علمی امام هادی(ع) از همان دوران کودکی شکل گرفته بود.


به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، حجت الاسلام والمسلمین مهدی هاشمی پور در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد:امام هادی(ع) مهربانترین و راست گوترین مردم بود و خصوصیات اخلاقی ایشان منحصربفرد و  زبانزد همگان بود و این امام بزرگوار برای نشر احکام اسلام، شناساندن مکتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان دینی، تلاش بسیاری انجام داد.

وی افزود: امام هادی(ع) از جایگاه والای علمی برخوردار بودند و شخصیت علمی امام هادی(ع) از همان دوران کودکی شکل گرفته بود و ایشان مظهر فضیلت‌های اخلاقی، کمال نفسانی و الگوی شایسته برای حق‌جویان بود.

وی خاطرنشان کرد: امام دهم از هر فرصتی برای بیان آموزه‌های راستین دین اسلام و پشتیبانی معنوی و مادی شیعیان استفاده کرد و در ترویج آموزه های دینی با حاکمان ستمگر سازش نکرد و آنها از مبارزه آن حضرت هراس داشتند.

وی تاکید کرد: امام هادی(ع) در سامرا تحت مراقبت شدید خلفای آن زمان قرار داشتند با این وجود برای تربیت شاگردان دینی، تلاش بسیاری کردند و به شاگردان خود معارف اسلامی را آموزش می‌دادند و آنان نیز این میراث بزرگ فرهنگی را به نسل های بعدی منتقل کردند.

انتهای پیام/4941


کد مطلب: 88437

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/88437/امام-هادی-ع-جایگاه-علمی-والایی-برخوردار-بودند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir