تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۹
امام جماعت اهل سنت زاهدان با بیان اینکه پیاده روی اربعین نمایشی از وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام است، گفت: امام حسین(ع) با جان خود در کربلا از انحراف در دین جلوگیری کرد.
پیاده روی اربعین نمایش وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام/ قیام امام حسین(ع) دین را از انحراف نجات داد
به گزارش خبرنگار  اجتماعی عصرهامون، برای اولین بار کاروان دلدادگان حسینی اهل سنت سیستان و بلوچستان با یک دستگاه اتوبوس برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین راهی عتبات عالیات شد.
این کاروان که از ائمه جمعه و علمای اهل سنت سطح استان تشکیل شد، روز پنج شنبه با حضور در گلزار شهدای شهرستان زاهدان راهی این سفر شدند.
مسئول این کاروان در گفت و گو  با عصر هامون به استقبال بسیار خوب برادران اهل سنت از این مراسم اشاره کرد و بیان داشت: برای نخستین بار 25 نفر از علما و برادران اهل سنت به این مراسم معنوی اعزام شدند.
وی ادامه داد: حضور با شکوه برادران اهل سنت در کنار تشیع در این همایش بزرگ معنوی بار دیگر اتحاد و همبستگی مسلمانان را در معرض دید جهانیان می گذارد.
در همین رابطه مولوی بلال نارویی(پیتپنگ آور) امام جماعت اهل سنت زاهدان و مدرس حوزه علمیه که همراه این کاروان راهی کربلا شده است، با تاکید بر اینکه برای زیارت کربلا و سادات وظیفه شرعی است که ما در کنار برادران تشیع باشیم گفت: شرکت گسترده اهل سنت در کنار تشیع نشان از وحدت در جهان اسلام دارد.
وی ادامه داد: حضور اهل سنت نه تنها خواری به چشم دشمنان است، بلکه این حضور به دشمن نشان می دهد که نمی توان بین صفوف مسلمانان فاصله انداخت.
مولوی نارویی با اشاره به قیام امام حسین(ع) ادامه داد: در آن زمان دین خدا از راه اصلی در حال انحراف بود و امام حسین(ع) با جان خود از دین حمایت کرد.
بر اساس این گزارش این کاروان در قالب کاروان‌های «امت محمد (ص)» شامل روحانیون و فعالان اجتماعی و فرهنگی استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و رضوی در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت خواهند کرد و بعد از زیارت در نجف اشرف 25 آبان ماه از نجف به‌صورت پیاده راهی کربلا می‌شوند و پس از حضور در مراسم اربعین، از کربلا به سمت کاظمین و بغداد خواهند رفت و به زیارت قبر جناب ابوحنیفه و گیلانی می‌روند.
 
انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcizyav.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما