کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر:

تغذیه نوزاد تا شش ماه اول فقط با شیر مادر/شیر مادر بهترین تغذیه برای نوزادان است

خبرنیمروز , 23 آبان 1395 ساعت 10:29

کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: به دلیل فواید بسیاری که شیرمادر هم برای شیرخوار و هم برای مادر شیرده دارد، توصیه اکید بر تغذیه نوزادان تا دوسالگی با شیرمادر است.


به گزارش سرویس عصرهامون به نقل از خبرنیمروز، زهرا خاتمی در برگزاری کلاس آموزشی ترویج تغذیه با شیر مادراظهار داشت: تغذیه شیرخواران با شیر مادر، از نظر بهداشتی، تغذیه ای، عاطفی، روانی، روشی بی نظیر و بدون جانشین برای شیرخواران در پیشگیری از بیماریها و بهترین الگوی رشد و ارتقای سلامت مادران، محسوب می شود.

کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر تصریح کرد: شیر مادر علاوه بر فوایدی که برای نوزاد و کودک در کوتاه‌ مدت و بلند مدت دارد، می‌تواند از تحمیل فشار هزینه‌های شیر خشک بر خانواده جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه شیر مادر بهترین و مهم ترین منبع تغذیه برای نوزادان است افزود: شیر مادر مزایای بی‌شمار دارد که از رسیدن ضرر به کودک، مادر و اقتصاد جامعه جلوگیری می‌کند.
خاتمی بیان کرد: تغذیه با شیر مادر به افزایش رابطه عاطفی بین کودک و مادر می افزاید و برای رشد روحی و عاطفی کودک بسیار ضروری است.
وی با اشاره به تاکید کشورهای جهان به تغذیه هر چه بیشتر با شیر مادر گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورها سرمایه گذاری زیادی در زمینه شیر مادر انجام داده اند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 89753

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/89753/تغذیه-نوزاد-شش-ماه-اول-فقط-شیر-مادر-بهترین-نوزادان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir