کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرستان نیمروز:

تمدید تحریم ها علیه ایران مخالف برجام است/روز دانشجو تاکید بر تقویت معرفت دینی و بصیرت سیاسی

خبرنیمروز , 12 آذر 1395 ساعت 15:53

امام جمعه شهرستان نیمروز گفت: دانشجویان بسیجی باید با تقویت روحیه معنوی و افزایش تقوی و بصیرت خود را برای پذیرش مسئولیت در مدیریت آینده کشور آماده کنند.


به گزارش سرویس عصرهامون به نقل از خبرنیمروز، حجت السلام والمسلمین محمد راشکی در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام ابراز کرد: تصویب طرح تمدید تحریم ها علیه ایران مخالف برجام و تعهدات آمریکا است.
امام جمعه نیمروز با بیان اینکه ماه ربیع الاول سرور و حزن را با هم در خود جای داده است، اظهار داشت: ولادت پیامبر(ص)، لیله المبیت، ازدواج پیامبر (ص) با حضرت خدیجه (س)، ورود حضرت معصومه (س) به قم و صلح امام حسن علیه السّلام در این ماه اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به هشتم ربیع الاول شهادت امام حسن عسکری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای امام حسن عسکری (ع) مانند پدر و اجداد پاکشان، تربیت شاگرد و حفظ فقه تشیع و اندیشه ناب اسلام در برابر دشمنان و مخالفان بود.
خطیب نمازجمعه ادامه داد: امام حسن عسکری(علیه السلام) با درایتی کم نظیر، در برابر ستم حاکمان عباسی ایستاد و در حفظ اسلام و شیعیان کوشید و در این راه متحمّل زحمات بسیار شد.
حجت السلام راشکی خاطر نشان کرد: امام حسن عسکری (ع) تحت شدیدترین شکنجه‌ها در زندان‌ها، خانه و بیرون خانه، رسالت خود را به جهانیان ابلاغ فرمودند و سرانجام با نیرنگ معتمد عباسی مسموم شد و در سن 28 سالگی به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه نهم ربیع الاول یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است، افزود: نهم ربیع الاول روز امامت امام عصر علیه السلام و آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید.
امام جمعه نیمروز ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: 16 آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در برابر استعمار غرب و استبداد تاریخ ایران به یادگار ثبت شده است.
وی با تاکید بر داشتن رویکرد، تفکر و ذهنیت بسیجی یادآور شد: دانشجویان بسیجی باید با تقویت روحیه معنوی و افزایش تقوی و بصیرت خود را برای پذیرش مسئولیت در مدیریت آینده کشور آماده کنند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 90212

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/90212/تمدید-تحریم-علیه-ایران-مخالف-برجام-روز-دانشجو-تاکید-تقویت-معرفت-دینی-بصیرت-سیاسی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir