کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفت و گو با کارآفرین بسیجی:

همت جوان روستایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با پرورش ماهی در ریگ ملک

پایگاه خبری لادیز , 14 آذر 1395 ساعت 16:23

عبدالغفار گمشادزهی بسیجی جوان ساکن روستای حسین آباد شهرستان میرجاوه یکی از این افراد پرتلاش و موفقی است که اکنون به عنوان کارآفرینی موفق در بین هم و سن و سال های خویش مطرح است.


به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ اقتصاد مقاومتی مفهومی است که درپی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود، که قطعا باور ومشارکت همگانی واعمال مدیریت های عقلایی ومدبرانه، پیش شرط و الزام چنین موضوعی است چراکه اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است.
پس از تاکیدات مکرر رهبرمعظم انقلاب در خصوص لزوم اجرای اقتصادمقاومتی درکشور و نامگذاری سال 95 به عنوان اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل، نهادهای مختلفی به فکر اجرای این مهم در کشور شدند و قدم های مثبتی در این راستا برداشته شد امادر این میان بسیج سازندگی توجه ویژه ای به تحقق این مهم در کشور داشته و اقدامات قابل تحسینی در جهت اشتغالزایی و خودکفایی برداشته است.
افراد زیادی در کشور از تسهیلات اقتصادمقاومتی بسیج سازندگی استفاده کرده  و توانسته اند کسب و کاری پر رونق برای خود و دیگران فراهم کنند و به خودکفایی برسند، عبدالغفار گمشادزهی بسیجی جوان ساکن روستای حسین آباد شهرستان میرجاوه یکی از این افراد پرتلاش و موفق است که در این مسیر قدم برداشته و اکنون به عنوان کارآفرینی موفق در بین هم و سن و سال های خویش مطرح است.
عبدالغفار گمشادزهی در این باره به خبرنگار ما می گوید: یک سال است که با استفاده از تسهیلات صد میلیون ریالی بسیج سازندگی سپاه شهرستان میرجاوه به کار پرورش ماهی مشغولم و این کار برکات زیادی برایم به همراه داشته است.
وی افزود: پس از راه اندازی استخر پرورش ماهی توانستم برای خود و دو نفر دیگر اشتغال ایجاد کنم و این کار منبع درآمدی مفید برایمان شده است و حداقل یک ونیم میلیون تومان درآمد ماهیانه داریم که زمانی که برداشت ماهی بیشتر باشد سوددهی و درآمد نیز افزایش می یابد.
وی ادامه داد: با رسیدن به فصل سرما بیش از هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در استخر ریختیم که تا چند ماه دیگر برداشت می شوند و این موفقیت نتیجه حمایت های بسیج سازندگی از جوانان به دست آمده است، حمایت از جوانان و کارآفرینی همواره در برنامه های بسیج سازندگی قرار دارد و بسیج سازندگی تلاش های فراوانی در راستای اشتغالزایی برای جوانان و تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده که به راستی قابل تحسین است.
وی تاکید کرد: اقتصادمقامتی می تواند کشور را در برابر هجمه‌های دشمنان بیمه کرده و با بهبود اوضاع اقتصادی جامعه ، زمینه پیشرفت و توسعه کشور را فراهم سازد.
انتهای پیام/4941


کد مطلب: 90264

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/90264/همت-جوان-روستایی-تحقق-اقتصاد-مقاومتی-پرورش-ماهی-ریگ-ملک

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir