کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان خبر داد

رفع تصرف2700هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان/ بازگشت بیش از 2 هزار میلیارد ریال به بیت‌المال

28 آذر 1395 ساعت 10:49

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2هزار و 700هکتار از اراضی ملی استان توسط یگان حفاظت این اداره کل رفع تصرف شده است.


عبدالباسط پاکزاد در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون در این خصوص افزود: این میزان از اراضی ملی در راستای حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و اجرای حکم صادره از سوی محاکم قضایی و اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ حفاظت و بهره‌برداری مبنی بر رفع تصرف از زمین‌های ملی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاری مستمر مأموران انتظامی و مراجع قضایی رفع تصرف شده و به انفال عمومی بازگردانده شده است.
وی ادامه داد: ارزش ریالی این میزان از اراضی بالغ بر 2هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، خاطر نشان کرد: روند رفع تصرفات با شدت و قوت ادامه خواهد داشت و به زودی اقدامات جدید این یگان اطلاع رسانی می شود.
پاکزاد با تأکید بر ضرورت برخورد شدید با متصرفان اراضی ملی، خاطرنشان کرد: شماره تماس 1504یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آماده‌ی دریافت هرگونه گزارش و انتقادات و پیشنهادهای مردم است.
این مقام مسئول با اشاره به مشکلات موجود در بخش یگان حفاظت این اداره کل، اظهار کرد: از ابتدای امسال به دلیل نبود اعتبارت، قرقبان در استان نداشتیم و یک چند مدت به طورت حجمی قراردادها با افراد بسته شده است.
وی اظهار کرد: درحال حاضر نیروهای کادر یگان حفاظت کار حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را انجام می دهند که با توجه به پراکندگی و وسعت عرصه ها و کمبود نیرو، این کار بسیار سخت و دشوار است.
وی خاطر نشان کرد: از حدود دوسال گذشته این اداره کل اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای اهالی مناطق مختلف و تشکیل و سازماندهی گروه های مردمی و تجهیز این گروه ها به  اقلام مورد نیاز به مثل بیل، آتش کوب و ... در مواقع ضروری کرده است.
این مسئول تاکید کرد: مسئولان مربوطه باید در راستای تخصیص اعتبارات یگان حفاظت این اداره کل بیش از پیش توجه داشته باشند تا بتوان از عرصه های منابع طبیعی حفاظت کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 90665

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/90665/رفع-تصرف2700هکتار-اراضی-ملی-سیستان-بلوچستان-بازگشت-بیش-2-هزار-میلیارد-ریال-بیت-المال

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir