کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت زاهدان:

درنشست موفق آستانه ایران محور بود و از آمریکا خبری نبود/ مسئولی که نمی تواند ساده زیستی کند مسئولیت را قبول نکند

8 بهمن 1395 ساعت 14:35

حجت الاسلام راهداری گفت: اسلامی و مردمی بودن انقلاب در ایران این انقلاب را در طول تاریخ منحصر به فرد و بی نظیر نموده است.


به گزارش عصر هامون به نقل از سنت نیوز؛ امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته پیرامون ادای تکلیف شرعی ابراز داشت: تمامی مسلمانان موظف اند تکالیف شرعی خود را انجام دهند اما مهمتر از آن اینست که این تکالیف به قصد قربت و با اخلاص در عمل همراه باشد تا مقبول درگاه ایزدی قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین احمد راهداری اخلاص را شاهراه اصلی قولی عبادات دانست افزود: اخلاص کلید مشکل گشای مشکلات مسلمین است.
خطیب جمعه این هفته زاهدان با نقل واقعه تاریخی جنگ 30روزه احزاب و جو سنگین روانی دشمن بر علیه مسلمانان صدر اسلام ابراز داشت: در جنگ احزاب مبارز طلبیدن های عمرو بن عبدود سایه سنگینی از جنگ روانی را بر سر مسلمانان افکنده بود که با اقدام شجاعانه امیر المومنین (ع) شادمانی و غرور ابر قدرتی از خیمه کفار و دشمنان اسلام رخت بر بست.
وی افزود: عمروبن عبدود با ترفند مذاکره سعی در عقب راندن امیر المومنین (ع) نمود که با ایستادگی علی بن ابی طالب (ع) و نهایتا شکست مواجه شد.
حجت الاسلام راهداری با گریز زدن از این واقعه تاریخی به اخلاص در عمل ابراز داشت: تاریخ گواه است که یک ضربه مخلصانه علی بن ابی طالب (ع) بنا به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) برتر از عبادت جنیان و انسانهاست.
وی با بیان ویژگی های بی نظیر انقلاب اسلامی ایران در طول تاریخ خطبه دوم خود را شروع کرد و ابراز داشت: اسلامی و مردمی بودن انقلاب در ایران این انقلاب را در طول تاریخ منحصر به فرد و بی نظیر نموده است.
امام جمعه موقت زاهدان در ادامه افزود: وجود رهبری الهی و مردم پسند، حضور مردمی در حمایت از نظام و آرمان های آن، روحیه بسیجی و استکبار ستیزی از مهمترین عواملیست که رموز موفقیت و رشد انقلاب بشمار می رود.
حجت الاسلام راهداری فاکتور ساده زیستی مسئولین را نیز بسیار مهم دانست و آن را لازم الاجرا خواند و گفت: مسئولین باید ساده زیستی را مشی زندگی خود قرار بدهند و اگر منمی توانند مسئولیت قبول نکنند.
امام جمعه موقت زاهدان اشاره ای هم به نشست آستانه داشت و گفت: در نشست آستانه اتفاقات خوبی رخ داد که از آن جمله می توان به مبارزه همه جانبه با تروریسم و خشونت، تاکید بر حضور مستشاری ایران و روسیه در سوریه به درخواست سوریه، تاکید ر عدم صلاحیت برخی کشور های غربی، عربی، تفکیک مخالفین از تروریست ها، عدم تجزیه سوریه، تصمیم گیربودن مردم سوریه برای سرنوشت خود و رسیدگی به معزلات منطقه توسط مردم منطقه اشاره نمود.
حجت الاسلام راهداری با تاثیر گذار بودن نقش ایران در نشست آستانه ابراز داشت: در آستانه ایران در راس بود و خبری از آمریکا نبود.
خطیب جمعه این هفته زاهدان اشاره ای هم به حادثه اسفبار پلاسکو داشت و گفت: حادثه پلاسکو بسیار تلخ بود که عدم بیمه و احقاق حق برخی از واحد های این ساختمان بر تلخی آن افزود.
وی افزود: چرایی عدم بیمه برخی از واحد های تجاری داخل ساختمان پلاسکو سوالی بسیار مهم است که باید مسئولین دست اندر کار پاسخگوباشند.
حجت الاسلام راهداری ادامه داد: در حادثه پلاسکو علاوه بر عدم بیمه برخی واحد های تجاری عدم استقامت و مقاومت بنا نیز دردآور بود.
امام جمعه موقت زاهدان در خصوص ایثار گری آتش نشانان در حادثه پلاسکو ابراز داشت: آتش نشانان عزیز در این حادثه ایثار را به صورت عملی معنا بخشیدند.
 
 
انتهای خبر /


کد مطلب: 91665

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/91665/درنشست-موفق-آستانه-ایران-محور-آمریکا-خبری-نبود-مسئولی-نمی-تواند-ساده-زیستی-کند-مسئولیت-قبول-نکند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir