کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشف درمان دیابت توسط جوان سراوانی/ درمان خارش چشم با سرمه هسته خرما

24 بهمن 1395 ساعت 19:37

جوان شهرستان سراوان توانست از هسته خرما داریی تهیه کند که بتوان دیابت را تحت کنترل درآورد.


به گزارش سرویس اقتصادی عصرهامون دلمراد سپاهی جوان بسیجی بخش جالق شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه در بخش صنایع تبدیلی مشغول به فعالیت است، اذعان داشت: هسته خرما را به پودر تبدیل می‌شود کند و با مخلوط کردن با چای به دارویی تبدیل می‌شود که‌ می توان دیابت را تحت کنترل در آورد.

وی در خصوص نحوه ساخت این دارو افزود: هسته خرما را به مدت هفت تا هشت روز داخل آب خیسانده تا پوسته سفید رنگ آن جدا شود و سپس در برای ضدعفونی شدن با آب جوش هسته های خرما را شسته و برای خشک شدن در به مدت چند روز زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار دهیم.
این جوان بسیجی در تکمیل متن فوق اضافه کرد: در ادامه هسته های خرما را داخل ماکروویو قرار داده تا قهوه ای رنگ شود و سپس آسیاب شود.
 
سپاهی افزود: هسته خرما را با آب جوش شسته و سپس خشک و داخل ماکرو ویوو قرار داده تا حرارت دیده سپس بر روی آتش تا زمان خاصی قرار داده تا به رنگ سیاه تبدیل شود و هسته را ساییده و تا به پودر تبدیل شود از آن به عنوان سرمه برای درمان زخم و خارش چشم استفاده می شود.
 
وی همچنین اظهار داشت: با تهیه و فروش حلوا خرمایی، حلوای خرمایی با کنجد، حلوای نارگیلی نیز برای خود زمینه اشتغال را فراهم کرده است و در بخش مشاغل اقتصاد مقاومتی خود را سیهم کرده است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 92195

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/92195/کشف-درمان-دیابت-توسط-جوان-سراوانی-خارش-چشم-سرمه-هسته-خرما

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir