کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه بنجار؛

یادگیری کمک‌ های اولیه بر همگان لازم است/ ۲۰ خانه هلال در شهر بنجار ایجاد می شود

27 بهمن 1395 ساعت 7:36

امام جمعه شهر بنجار عنوان کرد: با توجه به اهمیت کمک و یاری به هم نوع، یادگیری کمک های اولیه بر همگان لازم است.


به گزارش عصرهامون به نقل از  اوشیدا؛ حجه الاسلام و المسلمین محمود پارسا در حاشیه افتتاح خانه هلال شهید محمد علی میرلشکری در شهر بنجار اظهار داشت: خانه هلال با هدف اموزش و بالابردن تخصص و امادگی همه جانبه در مقابل حوادث غیرمترقبه و کاهش اثرات بلایای طبیعی در اشهر بنجار افتتاح شد.

امام جمعه بنجار ادامه داد: با توجه به اهمیت ویژه کمک به هم نوع تمامی اعضای جامعه باید در یادگیری مهارت های هلال احمر تلاش بیشتری داشته باشند تا در صورت مواجهه با حوادث احتمالی بتوان به راحتی با مشکلات پیش آماده مقابله کرد.

حجه الاسلام پارسا با بیان اینکه، انتظار می رود هلال احمر از خانه هلال حمایت بیشتری داشته باشد تصریح کرد: با توجه به افتتاح خانه خانه هلال، انتظار می رود نوروز امسال شاهد برپایی چادر در ورودی شهر بنجار جهت ایجاد فضای مناسب و خوش آمدگویی به مسافران و گردشگران نوروزی باشیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر در ۲۰ روستا از توابع بخش مرکزی زابل زمین جهت احداث خانه هلال واگذار شده است که در صورت تامین اعتبار ساخته و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت تا به یادگیری کمک های اولیه و سایر مسائل مورد نیاز به مردم پرداخته و در صورت بروز حوادث به سرعت مشکلات رفع شود.

امام جمعه بنجار در پایان گفت: از افتتاح چنین خانه ای در شهر تمامی مردم بنجار خوشحال و خشنود هستند چرا که با این کار به دلیل امداد رسانی به موقع به نیازمندان، بارقه های امید در منطقه شکوفا شده است.

معاون مدیرعامل و رئیس جمعیت هلال احمر نیز ابراز داشت: راه اندازی خانه داوطلب به عنوان مکانی امن برای حضور خواهران و برادران داوطلب همکاری با جمعیت هلال احمر در شهر بنجار ایجاد می کند.

اصغر قورزهی ادامه داد: وجود خانه هلال با برگزاری کلاسهای آموزشی، مانور و اردو؛ قابلیت های لازم را در افراد جهت مقابله با حوادث ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: امروز در هر خانواده حضور یک نفر امدادگر و جوان عضو هلال احمر به وضوح قابل مشاهده می باشد که این موضوع نشان از اهمیت آموزش های این سازمان در جامعه دارد.

انتهای پیام//


کد مطلب: 92244

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/92244/یادگیری-کمک-های-اولیه-همگان-لازم-۲۰-خانه-هلال-شهر-بنجار-ایجاد-می-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir