کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان میرجاوه با میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی

پایگاه خبری لادیز , 22 اسفند 1395 ساعت 23:07

مسئول میراث فرهنگی شهرستان میرجاوه از بازدید و آشنایی 80نفر از دانش آموزان مدرسه غیر انتفاعی متین از ساختمان پست سابق این شهرستان خبر داد.


به گزارش سرویس فرهنگی عصرهامون عبدالله کرد در گفتگو با خبرنگار لادیز اظهار کرد: تعداد  80نفر از دانش آموزان مدرسه غیر انتفاعی متین از ساختمان پست سابق میرجاوه بازدید کردند و از نزدیک با آثار تاریخی و فرهنگ کهن مردم این منطقه آشنا شوند.
وی افزود: دانش آموزان در این بازدید با چگونگی نحوه رفتار در محدوده های تاریخی و مراقبت از آن ها آشنا شدند چرا که آنها صاحبان فرهنگ آینده جامعه هستند و اطلاع رسانی به کودکان ضامنی برای حیات آثار و بناهای تاریخی است و آنها می توانند در آینده از آثار و ابنیه تاریخی که بخش مهمی از فرهنگ کشور ماست، محافظت کنند.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و آشنایی کودکان با میراث فرهنگی می تواند در آینده ظرفیت های مناسبی در زمینه حفظ آثار با ارزش تاریخی و فرهنگی ایجاد کند، در این راستا مدارس بهترین گزینه در فرهنگ سازی برای کودکان است و  نقش محوری در آموزش دانش آموزان و معرفی و فرهنگ سازی در زمینه حفظ آثار تاریخی بر عهده دارند.
مسئول میراث فرهنگی شهرستان میرجاوه تاکید کرد:نسل جوان با شناخت گذشته و میراث فرهنگی خود می توانند فرهنگ و تمدن دوره های گذشته را بشناسند و ذهنیت و شخصیت خویش را شکل دهند و از سوی دیگر با اطلاع از ارزش آثار و ابنیه تاریخی، نقش مهمی را در جلوگیری از آسیب رساندن و تخریب بناهای تاریخی توسط برخی افراد ایفا کنند.
 
 



 

انتهای پیام/4941


کد مطلب: 92766

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/92766/فرهنگ-سازی-آشنایی-دانش-آموزان-میرجاوه-میراث-فرهنگی-ابنیه-تاریخی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir